Digital amp. meter

Hejsa

Nogle der har et diagram over hvordan man laver et ampermeter med LED
display det skal max kunne vise 99.9 amp.

Gerne link.

MVH
Allan Madsen

Re: Digital amp. meter

Her er først et hvor man bruger de gamle kredse CA3161 og CA 3162 de kan
stadig købes men som sagt de har efter hånden mange år på bagen
http://users.otenet.gr/%7Eathsam/digital_volt_and_ambere_meter_eng.htm

her er så et nyere med den kendte ICL7106
der er enda print udlæg og det hele
det ville jeg anbefale istedet for CA31XX
http://www.electronics-lab.com/projects/test/014/index.html

du skal huske at du skal have en seperat strømforsyning
til meterene (galvanisk adskilt ) for at du måler rigtig

MEN ..... og nu kommer det
kan det betale sig ??? at bygge det selv
hvis man har lyst og glæde ved at bygge selv så ja.
hvis det skal være noget særligt og det man kan købe færdigt ikke lige er
sagen så ja.
ellers vil jeg sige nej
du kan købe et færdigt meter for næsten ingen penge

her til 120 kr fra vejle rc
http://www.vejle-rc.dk/web-shop.asp?showItem71%96
du kan sikkert finde andre, og billiger eller dyre
vejle rc er kun et eks.

sider hvor jeg har fundet link
http://amasci.com/amateur/elehob.html#circ
http://www.electronics-lab.com/projects/index.html
http://users.pandora.be/educypedia/electronics/electronicaopening.htm

--
                    Venlig Hilsen
            Michael Meidahl Jensen

Jeg skal lige til føje at jeg i mit indlæg går udfra
at du er klar over hvordan man laver en Shunt til et ampere meter ?

ellers
http://www.electronics-tutorials.com/test-equip/meter-shunt.htm

http://www.radioelectronicschool.com/reading/reading15.pdf

--
                    Venlig Hilsen
            Michael Meidahl Jensen

Hejsa

Ja det hele ser godt ud *s*

Det jeg har brug for, er at jeg har en swits mode strømforsyning 12v

Til den tilslutter jeg noget udstyr (lader, Blæser, aflader osv. Bruges
når jeg kører RC))

Det er det forbrug på denne strømforsyninge jeg gerne vil aflæse, Så
spændingen er konstant 12v.

og da strømforsyningen (Som er en strømforsyning fra en PC'er) Max kan
lever 10A ca. ved 12V ville det jo være rart at kunne se forbruget).

MVH
Allan Madsen.

Re: Digital amp. meter

Ja jeg tænkte nok du ikke skulle måle 80-90 Amp :o)
det er lidt voldsomt ,
men en ide var måske at købe et analog Amp meter
det er lige til at sætte i serie med din forsyning
fåes billigt ved Thansen og andre bil shops

--
                    Venlig Hilsen
            Michael Meidahl Jensen

Går ud for at det er DC der tales om da AC er simpelt at måle.
Jeg vil personlig bruge en LEM sensor ( www.lem.com ) og et voltmeter. Har
lige brugt en 400 Amperes sensor der gav 1 volt per 100 amp.
En type kunne være: HAIS 100-P der er til print montage eller DHR100C10 der
er til ledning.

LEM er nøjagtige i forhold til en hjemmelavet shunt.

Der er 3 ulemper:
1: Prisen
2: Prisen
og