Diff. Amp

Er der nogen der har et bud på en fet opamp med lav drift etc. Jeg skal have
forstærket en DC forskel  på ca. 30uV ca. 100 gng. uden at DC drift eller
andet "overdøver" de 30uV. Opampen skal være særdeles højimpedant, derfor
fet.

Re: Diff. Amp

FET er ikke altid løsningen på lav indgangsstrøm. Inden du beslutter
noget om teknologi, skal du vide om din signalkilde er lavimpedant eller
  højimpedant. Det har nemlig betydning for om du vælger lav støjstrøm
eller lav støjspænding. Den laveste drift opnår du ved bipolær indgang.
FET indgange har en indgangsstrøm, der er væsentligt højere end de gode
bipolære, når du bare er over 50 grader C.

Lidt mere beskrivelse af hvad du skal bruge den til vil være en god hjælp.

Jeg bygger selv forstærkere til straingauge, hvor vi henter ca 50nV.

Bo //

Re: Diff. Amp

 Hej Bo!

 Jeg har postet lidt beskrivelse og en diagramstump i DK.binær.

Re: Diff. Amp

åh... nej, jeg prøver at findedet...

Bo //

Re: Diff. Amp
Kigger man på data for LF412 har den en typisk drift på 7uV/grad, og det
er ikke unormalt for FET forstærkere. Indgangsstrøm opgives til typisk
50pA ved 25 grader men kan være op til 5nA ved 70 grader.

Kigger du på en egnet forstærker kunne det være AD706. Her er offset
typisk 30uV og driften 0.1uV/ grad. Indgangsstrømmen er ligesom LF412
50pA. MEN: det er en bipolær forstærker :-))

OP97 kunne også være en mulighed, ligeledes bipolær.

Bo //

Re: Diff. Amp

  Tak for dine anstrengelser!

Re: Diff. Amp

Ingen årsag, jeg lever af at løse opgaver i den IKKE-digitale verden. Du
skal slippe for regningen :-)