Diasscanner laver stribede billeder

Hej Gruppe

Jeg er ved at prøve at genoplive en diasscanner, en AFL PF1800.
Mekanikken virker nu, men billederne bliver stribede.

Er der nogen her der har en ide om hvad det kan skyldes? og hvad jeg kan
gøre?

Mvh
Palle Kaarsberg

Re: Diasscanner laver stribede billeder

bliver billederne stribede i længde eller bredde i forhold til
bevægelsen. Det kan evt skyldes uensartet bevægelse, eller at lyskilden
ikke er HELT konstant

Bo //

Re: Diasscanner laver stribede billeder
Hej Bo

Striberne er på tværs af bevægelsen.
Med det blotte øje ser både bevægelsen og lyset jævn ud.

Mvh
Palle

Re: Diasscanner laver stribede billeder

En defekt/dårlig elektrolyt i strømforsyningen  kunne være en årsag?  Hvis
den har ekstern strømforsyning så prøv med en anden strømforsyning.

mvh
JBH

Re: Diasscanner laver stribede billeder

Kan også bare være optikken skal renses.

--
Ulrik Smed
Aarhus, Denmark

Re: Diasscanner laver stribede billeder
Hej JBH

Jeg vil straks prøve at grave en anden strømforsyning frem og prøve.

Mvh
Palle

Re: Diasscanner laver stribede billeder

Det hjalp gevaldigt med en anden strømforsyning.
Tak for hjælpen

Mvh
Palle

Site Timeline