Diasscanner laver stribede billeder

Hej Gruppe

Jeg er ved at prøve at genoplive en diasscanner, en AFL PF1800. Mekanikken virker nu, men billederne bliver stribede.

Er der nogen her der har en ide om hvad det kan skyldes? og hvad jeg kan gøre?

Mvh Palle Kaarsberg

Reply to
PRK

bliver billederne stribede i længde eller bredde i forhold til bevægelsen. Det kan evt skyldes uensartet bevægelse, eller at lyskilden ikke er HELT konstant

"PRK" skrev i en meddelelse news:JuMdj.18$ snipped-for-privacy@news.getnet.dk...

En defekt/dårlig elektrolyt i strømforsyningen kunne være en årsag? Hvis den har ekstern strømforsyning så prøv med en anden strømforsyning.

mvh JBH

Reply to
JBH

Kan også bare være optikken skal renses.

--
Ulrik Smed
Aarhus, Denmark

Hej Bo

Striberne er på tværs af bevægelsen. Med det blotte øje ser både bevægelsen og lyset jævn ud.

Mvh Palle

Reply to
PRK

Hej JBH

Jeg vil straks prøve at grave en anden strømforsyning frem og prøve.

Mvh Palle

Reply to
PRK

Det hjalp gevaldigt med en anden strømforsyning. Tak for hjælpen

Mvh Palle

Reply to
PRK