Diagran til flyradio

Jeg skal prøve at reparere en ældre flyradio, brugt til svævefly. Der er
masser af bærebølge, men ingen modulation.
Er der nogen, der har diagrammet til ATR720C, eller blot modulationsdelen af
den?

Mvh Kurt

Re: Diagran til flyradio
nu kender jeg ikke din baggrund, men mindes da jeg var i samme situation.

Jeg havde bygget en flyradio mrk Murphy om til 2m, og jeg kaldte og
svarede en masse mennesker, men de fik bare en bærebølge. Så var det jeg
lærte lidt om at jeg ikke kunne bruge en AM flyradio til ret meget på
2m. båndet. - Nå, det resulterede så i at jeg fik taget licensprøven :-)
det er vel omkring 45 år siden.

//finn   - OZ2UF

Re: Diagran til flyradio

glemte lige: Du ku jo prøve i dk.fritid.hamradio, hvor ligesindede
befinder sig

Re: Diagran til flyradio
"Cykelsmeden"  skrev i meddelelsen

Jeg var på samme tid i flyvevåbnet som radio/radar tekniker, så jeg ved
godt, at det er AM, der anvendes til flyene!

glemte lige: Du ku jo prøve i dk.fritid.hamradio, hvor ligesindede
befinder sig
Tak, det vil jeg prøve!
Mvh Kurt / OZ8HX / OZ2KG

Re: Diagran til flyradio
skal den stadig bruges til formålet eller? Flyradio= AM, amatør FM, SSB
osv. Hvor i landet? skal da gerne kigge på den for dig hvis du er i
nærheden af 3600

mvh Erik

[...]

Tak for tilbuddet, men jeg tro, at jeg selv lige vil gøre et forsøg!  Jeg
bor i 7830!
Jeg kan jo nok med tålmodighed tegne et diagram af signalgangen til
modulatoren, men det ville jo være ulig nemmere, hvis nogen havde et
diagram!

Mvh Kurt

Site Timeline