Diagram til timerkredsløb

Er der mon en der ligger inde med et simpelt diagram til en timer med en 555
som IKKE starter når man sætter strøm til?

Jeg har et par stykker selv, men desværre sker der det at d starter op så
snart de får spændig og det dur ikke.

--

/* Vy 73 de OZ8HP / OZ1IIQ
/* Hugo Pedersen

--

/* Vy 73 de OZ8HP / OZ1IIQ
/* Hugo Pedersen
Re: Diagram til timerkredsløb

Kan vi andre fE5% at hF8%re hvordan man skal gF8%re ???

Klaus

Re: Diagram til timerkredsløb
En lyt på 10µ fra stel til ben 4 og en 22k fra 12v til ben 4

Eneste minus er at tiden hvor udgangen er høj ændrer sig lidt, men det må
man jo bare kompensere for på potmeteret.

Opstillingen jeg har brugt timeren i kan ses på
http://www.hugopedersen.dk/content/ham/uvkasse /

--

/* Vy 73 de OZ8HP / OZ1IIQ
/* Hugo Pedersen
Re: Diagram til timerkredsløb
Kan man få en kopi af projektet ?

Mvh KS

Re: Diagram til timerkredsløb
Du kan sende mig en mail på  mail snabela hugopedersen punktum dk   så skal
jeg sende dig et per PDF filer med diagram og PCB layout.
PCB er lavet til en lidt speciel trafo som jeg havde i overskud fra min tid
på Jamo, men der er mulighed for at skære printet af og så koble en anden
trafo til.

/Hugo

Re: Diagram til timerkredsløb
Diagram og PCB er nu lagt til download på hjemmesiden.

Som jeg også nævner der kunne det være ønskeligt om man kunne lave en eller
anden form for digital timer med 3-4 fast tider som man så kunne vælge via
en omskifter. Jeg kunne frestille mig at det kunne laves i en PIC kreds, men
der stopper mine evner.

--

/* Vy 73 de OZ8HP / OZ1IIQ
/* Hugo Pedersen