diagram til kiptryk m cmos 4013kreds

diagram over en elektronisk on/off kontakt m cmos 4013 kreds
ønskes.konstruktionen skal kunne trække et 24v relæ. jeg håber der er en der
kan hjælpe

mvh helge

Re: diagram til kiptryk m cmos 4013kreds
Hej Helge,

Du må lige definere hvordan du regner med at dit input skal se ud.
Er det on/off med en puls (eller kontakt) på det samme (enkelte) ben,
eller er det separate on- og off-pulser (kontakter) på forskellige ben ?

--
Venlig hilsen,
Søren

kontakten er en med fjedertryk altså en
puls som skal aktivere den samme indgang for
at få udgangen til at gå høj første gang og lav anden  gang
osv

mvh helge
der

Re: diagram til kiptryk m cmos 4013kreds
Hej Helge,

Så er det lige til at strippe ud af et større diagram jeg lavede for nogle
dage siden. Sender et link en gang i aften/nat når jeg er nået hjem og har
fået det fikset til.

--
Venlig hilsen,
Søren

mvh helge

Re: diagram til kiptryk m cmos 4013kreds
Hej Helge,

Velbekomme :)

Det ligger på:

Bare brok dig hvis det ikke virker (der kan jo smutte et eller andet når
man er træt nok ;-/

--
Venlig hilsen,
Søren

Hvad er det for et tegne program du bruger ... som har de der oldnordiske
transistor symboler ? :o)

/madsen - der bare er nysgerrig

Re: diagram til kiptryk m cmos 4013kreds
Hej Lasse,

PSP og det har alle de symboler _jeg_ vil ha' det til at ha' (og gider at
tegne), nye såvel som gamle ;)

De fleste CAD-programmer laver for dårlige tegninger til netbrug, især når
armene begynder at blive længere (men du skal nok lige blive dobbelt så
gammel før du kan se den problematik).

(Har dog også lavet et sæt mindre symboler til større diagrammer - og den
slags transistorer du nok er mest vant til).

Det skal man jo være for at lære noget :)

--
Venlig hilsen,
Søren