Diagram til en Instek GPS-3030DD power supply.

Da subj. ikke opfører sig som forventet, vil jeg foretrække et diagram at
kigge på.
Derfor, er der nogen der ligger inde med diagram over denne PSU?

Der er tale om en PSU med variabel strømbegrænser.

Fejlen er som følger:
Når jeg skruer op for U, så går det godt indtil ca. 0,5V.
Derefter springer PSU op på 35V og jeg kan regulere videre op til 40V.
Lidt sjovt, da det er en 30V/3A model.
Har prøvet at køre med CC, det fungerer fint.

Det skal lige siges, at begge serietransistorerne er skiftet, da de var
kortsluttede :-(

--
mvh Uffe

Re: Diagram til en Instek GPS-3030DD power supply.

Er det nok med et blokdiagram ?

Pas.
Ud fra blokdiagrammmet, kan det så passe at den kører med 2 sæt
vindinger på transformeren ?

Hvad sidder der af styrekredse i den ?

http://www.tequipment.net/pdf/Instek/GPS-Small-series_manual.pdf

Re: Diagram til en Instek GPS-3030DD power supply.

Det bliver jeg jo nok nF8%dt til at klare mig med.

Den kF8%rer ganske rigtigt med flere viklinger pE5% trafoen.

Nogle OP-amps + det lF8%se.
2 x 3055 som serieregulator

Been there :-)
HE5%bede bare at der var en der havde komplet diagram.

--20%
[...]

Og hvordan skete det?

Nu er en sådan en PSU et forholdsvis simpelt stykke elektronik så hvis jeg
var dig ville jeg ganske enkelt starte med at måle det hele igennem fra
enden af. Test spændingerne på alle viklingerne, ensretning, opamps,
reference spænding, dioder, etc.

Peter

Re: Diagram til en Instek GPS-3030DD power supply.

Ingen anelse, den var defekt da jeg fik den.

En almindelig serieregulator er simpel.
Denne er ikke kun med alimindelig serieregulering :-(
Alle de nævnte test er udført, desværre.

--
mvh Uffe

Site Timeline