Diagram til en Audiolab 8000C søges

Hej i gruppe

Er der en der vil hjælpe mig af med min krampegråd, min Audiolab 8000C er
brændt af, og jeg vil gerne have den til at spille igen. Men for at få den
til at spille skal jeg bruge et diagram, så hvis du ligger inde med et
sådan, så hører jeg gerne fra dig. Har du et der er scannet ind og ligger
som filer, så vil jeg blive over glad for at få en kopi. Hvis der er en der
vil sende det til mig på mail, så brug venligst denne adresse myt43 snabel_a
yahoo.dk

Myt

Re: Diagram til en Audiolab 8000C søges

Hvad fejler den ?

Kom med yderligere oplysninger og det kan være at du kan klare dig uden
diagram.

Re: Diagram til en Audiolab 8000C søges

Der er en lille "ø" nede på printet af modstande og kondensatorer der er
brændt af, der er helt sort og brunt omkring komponenterne. Efter hvad jeg
kan se, men det er jo ikke sikkert, så er udgangene ikke røget, men jeg kan
ikke se data på de komponenter der er brændt af, derfor har jeg brug for et
diagram.

Myt

Re: Diagram til en Audiolab 8000C søges

Hvornår/hvordan er det sket ?

Er det kun i forforstærkerdelen ?

Re: Diagram til en Audiolab 8000C søges

Det skete en dag hvor jeg ville høre lidt musik og jeg tændte for den, så
kom der ikke der der minde om lyd ud af den, og jeg så så at sikringen var
sprunget. Den blev skiftet og en ny kom i, men det hjalp ikke. Så pillede
jeg låget af og så det grimme syn af en plamage/ø der var sort, det er grimt
at se.

Myt

Re: Diagram til en Audiolab 8000C søges

Doh ! OG så skiftede du den uden at finde fejlen........

Kan du evt tage et billede af den ?

Har du et multimeter der kan måle ohm ?

Re: Diagram til en Audiolab 8000C søges

Dohh (loool) Jeg plejer heller ikke at måle hele huset i gennem når en
sikring ryger der (*GG*)
Jeg skal se om jeg kan få svoger til at tage nogle billeder, han har et
formidabelt digi-kamera, men det kniber med hans tid.
Jep, jeg har et mulitimeter.

Myt

Re: Diagram til en Audiolab 8000C søges

Søger du aldrig efter grunden til at en sikring springer ?

Okay

Fint, lokaliser udgangstransistorene, mål om de er kortsluttede.

Start evt med at måle ohm hen over de store elektrolytter, er der under
100 ohm er det en god indikation af at der er noget galt.

Re: Diagram til en Audiolab 8000C søges

kan
et

Kan du ikke oplyse om hvilken kanal der er futtet af og hvad pos. nr. er på
komponenterne ?

Mvh
Manse

Re: Diagram til en Audiolab 8000C søges

Den er helt død, så jeg tror det er begge kanaler der er futtet af. Det
andet må jeg vende tilbage til, for jeg har ikke den hjemme så jeg kan
kigge.

Myt

Re: Diagram til en Audiolab 8000C søges
Hej!

Såh? Går der ikke to identiske højttalere på et sæt? ;o)

Har desværre ikke noget diagram, ellers ville jeg gerne hjælpe...

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Site Timeline