Diagram over stroboskop med LED til tændingsindstilling?

Hvem har liige et diagram parat over et simpelt stroboskop til
tE6%ndingsindstilling med en LED?
AltsE5% motorens tE6%ndimpuls trigger en LED.

bilr

Re: Diagram over stroboskop med LED til tændingsindstilling?

SpF8%rgsmE5%let er om det er bedst (nemmest) med induktiv eller kapacitiv
fF8%ler.
ME5%ske kan man klare sig med kapacitiv (ledning rullet rundt om
tE6%ndledningen) der sE5% aktiverer en FET/ MOSFET?
Nogen erfaringer?

bilr

Re: Diagram over stroboskop med LED til tændingsindstilling?
Spørgsmålet er om det er bedst (nemmest) med induktiv eller kapacitiv
føler.
Måske kan man klare sig med kapacitiv (ledning rullet rundt om
tændledningen) der så aktiverer en FET/ MOSFET?
Nogen erfaringer?

bilr

Jeg har en gang lavet en omdr tæller lavet med én 4011 kreds.
En ledning omkring en tændledning, 2 gates som forstærker og 2 som
monostabil og så et analog instrument på udgangen.
Diagrammet kom fra Elektor.
Virker fint.

Mvh Morten

Re: Diagram over stroboskop med LED til tændingsindstilling?

Tak for tippet.
Jeg har selv tidligere lavet en stroboskoplampe til
tE6%ndingsindstilling, men det var med et blitzrF8%r, en 12-600V
konverter, de 600V over i en lyt, og en thyristor til at aktivere
blitzrF8%rets tE6%ndspole. OgsE5% trigget via en ledning omkring en
tE6%ndledning. Men nu ville jeg gerne lave en moderne version med en
LED.20%
SE5% jeg tE6%nkte mE5%ske nogen lige har en fE6%rdig lF8%sning?

bilr

Site Timeline