diagram over kabel hvordan aflæser jeg det.

jeg er igang med at samle det her kabel jeg har stikkende og kablet nu skal
det bare loddes sammen.
kablet skal bruges til at koble en pcer til en commodore 64 så man kan bruge
pcens harddisk som filserver.
der er bare en ting jeg er lidt i tvivl om.
hvordan vender stikkende i følge det her lille diagram over kablet som jeg
linket til.
jeg ved ikke hvilke sidde på stikket man skal gå ud fra, om det er den sidde
man lodder på eller den side man stikker ind i computeren.

http://sta.c64.org/x1541c.html

håber i ved hvad jeg mener, jeg vil jo nødigt brænde i printerport af i min
computer fordi jeg vender det hele spejlvemdt.

/MVH danni plougmann.

Re: diagram over kabel hvordan aflæser jeg det.
Hej Danni

sidde
min

Lad være med at bekymre dig om hvordan det er set, kik godt efter på
stikkene,
der står numrene ved bennene, og så bare følg dem.

Mvh Max

Re: diagram over kabel hvordan aflæser jeg det.
Hey...

på 90% af de d-sub stik jeg har set er nummerene trykt  / støbt på.. enten
inden i stikket eller bagpå

--
Mvh Kasper

Re: diagram over kabel hvordan aflæser jeg det.
brug numrene på stikkene.

--
   Calle

Re: diagram over kabel hvordan aflæser jeg det.

Nåda da du har allerede gang i projektet. :-) Good luck Danni!

-Sune

--
Is this a sig or an OE bug?

Re: diagram over kabel hvordan aflæser jeg det.

jeg er ret nybegynder med STORT til det er her elektronik.
jeg fik et helt elektronik værksted foræret engang hvis jeg ville afhente
det, der var masser af måleinstrumenter komponenter og dit og dat.

jeps jeg er allerede igang jeg har ægerligt nok fundet ud af den gamle
386'er jeg ville bruge ikke har en compatibel parallel port
min intel P4 computer kan heller ikke. har test med det lille program
x1541tst
så nu vil jeg lave et XE1541 extended kabel.

der til skal så bruges lidt flere tilslutninger på parallel porten.
og 4 dioder, er det ikke de der små sorte nogen med lidt grå i den ene ende.

hvor hvordan skal de vende hvis på diagrammet står ------|>|-----------

/mvh danni plougmann

tak for de gode svar.

Re: diagram over kabel hvordan aflæser jeg det.
sidde

Følg linkene hvor der "parallel plug" og "din plug".
Så står det forklaret at tegningerne ses fra loddesiden.

venligst
Tom

Site Timeline