Diagram over EFG strømforsyning fra 90'erne

Hej med jer.

Jeg søger et diagram over én af de strømforsyninger man lavede på E FG/Teknisk skole som elev i 1990'erne.

Det er udgaven med 2 analoge instrumenter, samt spænding og strøm-regul ering.

På printet står der v2.2 og den kan levere ca. 24V og knap 2A

Der har været en lign tråd i 2008 ang. en mindre udgave med 1 instrumen t.

Hvis nogle ligger inde med dette og skulle have lyst til at dele, så vil jeg blive glad.

HC

Reply to
HC

Jeg har diagram til en EFG strømforsyning fra 1983, men mon ikke det er den samme?

Skal lige hjem i gemmerne og lede. Skriv lige en mailadresse som dur, så sender jeg den til dig.

Henrik

Reply to
Henrik Jensen

Mandag den 25. marts 2013 15.48.42 UTC+1 skrev Henrik Jensen:

den

Der er da en chance. Jeg er ikke klar over hvornår de skiftede modeller.

teamhm.dk(AT)gmail(DOT)com

Tak for hurtig respons ;-) Skal til at modificere de 2 jeg har, og alternat ivet er at jeg selv skal i gang med pennen...men hvorfor opfinde den dybe t allerken igen :)

HC

Reply to
teamhm.dk

Hvis du gider, må du meget gerne sende til mig også, da jeg har netop en sådan halvdefekt strømforsyning fra, ja, omkring 1983.

Reply to
Martin Larsen

Hej Martin

Din mailadresse kan jeg ikke lige tyde.

Reply to
Henrik Jensen

skole som elev i 1990'erne.

blive glad.

Mellem år og dag har jeg fundet flere af disse strømforsyninger på genbrugsstationen. På et tidspunkt fik jeg tilsendt et par PDF-filer med dokumentation over både den gamle fra 70'erne med eet instrument og de nyere med to instrumenter - analog eller digital.

Send mig din mailadresse når du har omskrevet domænet i min returadresse til get2net punktum dk, så jeg sender filerne - Det gælder alle i tråden som mangler. (Tak til ER der i sin til hjalp mig)

/Lars

Reply to
Lars Peter Larsen

Den 26-03-2013 16:18, Lars Peter Larsen skrev:

sku lige til at melde mig på banen, har stadig dokumenterne sku nogen mangle.

Tak fordi du huskede mig Lars.

Men vær lige obs på der er utallige udgaver af den samme strømforsyning fra den gang.

mvh Erik (ER)

Reply to
Erik

Det anede mig :-) - Der må findes en hel serie af instrumenter fra de år. Mon ikke de kan byggevejledninger kan samles sammen og deles.. Jeg byggede selv FET-voltmeteret i 1976 på basisåret - men fik så aldrig praktikplads og blev på den måde tvunget til at skifte spor. (Noget indenfor software)

Noget andet, duer den mail-adrersse du skriver fra? ellers så send mig lige en mail.

/Lars

Reply to
Lars Peter Larsen

Den 26-03-2013 21:59, Lars Peter Larsen skrev:

ja den dur min mail, så du kan bare skrive.

mvh Erik

Reply to
Erik

bare fjern +spamfree+

Reply to
Martin Larsen

Tirsdag den 26. marts 2013 21.16.16 UTC+1 skrev Erik:

Lars var så flink at dele med mig, men desværre er min model ikke iblan dt de dokumenter jeg fik.

Så hvis du har mod på at sende mig dine vil det være fint.

HC

Reply to
HC

Den 25-03-2013 15:01, HC skrev:

skole som elev i 1990'erne.

blive glad.

Hvis nogen kan hoste på en hjemmeside vil jeg scanne havd jeg har, alternanivt må i smide en email til mig og jeg sender en pdf til de interesserede.

mvh Erik

ps pga af travlhed med akut sygdom hos nært familiemedlem kan der dog gå lidt tid

Reply to
Erik

Erik skriver:

Host - jeg har vidst plads.

Den 04-04-2013 23:12, Klaus D. Mikkelsen skrev:

host også til lidt plc-software?( det var melsec ikke ) skal lige foretage et tlfopkald.

mvh Erik

Reply to
Erik

Erik skriver:

Ikke nødvendigt længere.

Melsec'erne er væk og der er kun Siemens tilbage.

Erik skrev :

Det kan jeg sagtens Erik ...

Jeg skal da lige spørge rundt blandt kollegaerne om de har diagrammerne i gemmerne stadigvæk

( Jeg drøner til dagligt rundt og prøver at få tampet lidt visdom ind i hovederne på rødderne, også elektronik elever )

--
Jan_stevns

Nu er vi også at finde på Facebook :
jan_stevns

Jeg har et par stykker her, som jeg har fået via gruppen her, for nogle år siden:

Ulrik Smed
Aarhus
Reply to
Ulrik Smed

Mens vi er ved de gamle tingester, er der så nogen der har dokumentationen til det samlesæt, de ( GI & BHE) brugte til loddeøvelser m.v.?

Det er en FM-radio med bl.a. strømforsyning- stik og termometer og timer.

Opbygget med indstiksprint på et mainboard lignende print.

Foto kan sendes hvis nogen kender den.

Kan ikke sende til binær grupper pga. TDC

Mvh, Leif

Reply to
Leif