Diagram for Dias synkonisator

Jeg savner et diagram for en synkronisator til dias styring fra båndoptager.

Re: Diagram for Dias synkonisator

Dias? båndoptager? Var det ikke noget man brugte i tredie stenalder før
der var noget der hed Scala, Powerpoint og Keynote?

Re: Diagram for Dias synkonisator

Venligst svar på spørgsmålet.

Børge

Re: Diagram for Dias synkonisator

Skal du bestemme det?

/Hauge

Re: Diagram for Dias synkonisator

Måske var det en anden måde at sige: "Hvad er det for et problem du
prøver at løse?"

Kan du nøjes med mono?

Så kan du nemligt nemt bruge den anden kanal til at have dit dias signal
i og detektoren er ikke vildere end det kan tegnes i ascii.

Jeg vil stadig mene det er de forkerte ting du har fat i, find en
projektor og en laptop, begge dele kan købes brugt til en billig penge
og er langt nemmere at arbejde med.

Re: Diagram for Dias synkonisator
Hej Børge

Helt ærligt, hvilket spørgsmål ?

Re: Diagram for Dias synkonisator

Jeg mener at huske at have en svensk bog et sted, med mange forskellige
konstruktioner, bla. en Dias synkronisator, vist nok mest beregnet for
gammel Tandberg.

Samme bog havde en konstruktion med en videoindgang til en Philips K9, bare
sådan for at tidsfæste bogen lidt.

Er der nogen der kan huske bogen?

Mvh. Uffe Ravn

Re: Diagram for Dias synkonisator

Byg sælv (vist nok)
Radio og television nr 5 fra 1979

Der var en ekko byg selv konstruktion
med den der bucket brigade delay line
og svjh en sender og modtager
til amatør bånd (med synthese) .

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Re: Diagram for Dias synkonisator

Det var vist kun en modtager, men ja det er den bog jeg husker.

Mvh. Uffe Ravn

Re: Diagram for Dias synkonisator
Hej Uffe

Jeg husker at Josty Electronic havde en
lysbilledstyreenhed der hed AT 20, jeg
har nok datablad og diagram på den :)

Re: Diagram for Dias synkonisator
Hej Uffe

Og minsanten Jostykit har også noget,
AT320 Alsidig AC/DC Regulator kan
også kobles op til at være Dias projector
styrring/timer, fin løsning. Den har jeg da
også data og diagram på.

Re: Diagram for Dias synkonisator

Jeg kender godt AT 320, den kan selvfølgelig godt bruges, hvis man putter en
kreds i samme kasse, der kan give nogen kHz til til styrepulser til det ene
spor.
Jeg mener at kunne huske nogen opstuillinger der var noget enklere som kunne
giver en ide.

Børge

Re: Diagram for Dias synkonisator

Tak for svarene jeg har lige fundet løsningen med et par 555 og en opamp.

Børge

Re: Diagram for Dias synkonisator
Hej Børge

Ellers kik på LM/NE/XR567.