Detector kredsløb - Page 2

Re: Detector kredsløb
Hej Lasse,

Tjaa, jeg så da Ørnen lande i TV :)

Har selv et par knægte fra hhv. '80 og '83, men elektronik siger dem
desværre nada.

Det kræver så ikke det helt store af modtageren.

Det tror jeg på !
Antallet er relevant for en scannemekanisme, hvis man fx. vælger at bruge
en PLL - (måske en Walkie-Talkie modificeret til 35MHz kunne bruges med
lidt interface).

Ved ikke om det siger dig noget, men det kunne se således ud:

\|/ Ant.

 |  +----------+ audiosignal
 +--| modtager |--+ (let integreret)
    +----------+  |
         | |      |
       +-----+Lck |
       | PLL |-+  |
       +-----+ |  |
       +------------+
       | µProcessor |
       +------------+
        |   |      |
       (X) (X) ~~ (X) (LED's eller lamper med drivere)
        |   |      |
        /   /      /
        L1  L2     L20

Processoren opsætter PLL'en til første frekvens, venter til PLL'en låser
og aflæser så det ensrettede niveau fra audioudgangen. Opsætter PLL'en til
næste kanal, låser, aflæser etc. til alle kanaler er nået og derefter
forfra.

--
Venlig hilsen,
Søren

Hej Søren.

[Snip "tegning"]

Jo princippet er jeg med på, men jeg har et meeeeeeget stort hængeparti hvad
µP angår.
Det jeg kan inden for elektronik er selvlært.
Jeg burde nok låne en bog om µP. Problemet er vel egentligt bare at finde en
der er for begyndere, der ikke kan noget som helst programmering.

Egentligt ville det være rart at kunne skabe en kreds netop til ens behov.

--
Venligst

Lasse C. Johansen.

Re: Detector kredsløb
Hej Lasse,

OK.

Det skal man ikke kimse af :)

Biblioteket kan nok hjælpe dig.
Det vil også hjælpe en del at have et eksperiment-kit at lære det på.

Det er _meget_ dyrt at integrere alle funktionerne på en chip og du skal
læse (og praktisere) ret meget inden du når det niveau, hvor det begynder
at blive muligt.

Måske kunne du alliere dig med andre der kunne have glæde af en lignende
tavle (her eller via www) og så få en anden til programmeringen, mens du
selv lave noget af det andet.

--
Venlig hilsen,
Søren

Jeg har tilbudt ham at lave selve modtageren og programmet til at styrre det
hele.

Modtageren bliver baseret på en MC13136 og en PLL MB1502 samp en PIC16F627

Data til selve display'et bliver sendt ud som syncron data (Data / Clock) og
kan decodes med et pasende antal 74164 kredse.

Som info til Lasse C. Johansen er jeg igang med at skrive software til
modtageren.

--
Hilsen
   Peter N Petersen

du alliere dig med andre der kunne have glæde af en lignende
det
og
Glemte lige en ting.
Printet bliver ca 5 * 6 cm. og ca 2cm. højt.

--
Hilsen
   Peter N Petersen

Fino.

Godt nok. Jeg er spændt.

Jeg har en rettelse (mindre detalje). Hvis det er muligt at der højest går
10 sek før der er registreret aktivitet på en kanal og at der så slukkes for
LED'et når der ikke har været aktivitet i 2 min (og ikke 4 som først
beregnet) ville det være super.

--
Venligst

Lasse C. Johansen.

Re: Detector kredsløb
for

Det vil jeg prøve om jeg kan lave.

--
Hilsen
   Peter N Petersen

Pænt af dig... Men hvorfor fortæller du _mig_ det ?

--
Venlig hilsen,
Søren