Design check i Eagle 4.13 light

Hejsa

Så er den gal igen :-)

Jeg troede jeg var færdig med mit design men ville så køre 10mil.dru check
fra Olimex.

BANG !! Fejl over det hele.

Fejlene er alle "Clearance" og det er alle de stedder hvor 2 baner "mødes"
eller hvor en bane forbindes med f.eks en modstand eller en diode.

Skal jeg gøre noget for at "binde" en bane til en pad på f.eks en modstand ?
Jeg har bare "sluppet" banen oven på pad'en.
Skal jeg gøre noget bestemt for at samle 2 baner ??

Håber I forstår mit nisseelektroniksprog ;-)

Mvh
Anders

Re: Design check i Eagle 4.13 light

Lad mig lige starte med at sige, at jeg ikke kender Eagle.
Men du skal sørge for at bane(r) og ø(er) får korrekt forbindelse med
hinanden. Er der ikke en funktion der hedder noget i stil med
"snap to pad"?
Derudover lyder det mærkeligt at den melder clearance error hvis bane og
ø tilhører samme net/gruppe. Det tyder på at dine baner ikke er blevet
bundet korrekt til den ø hvor du har startet forbindelsen.
Hvordan har du stillet dit edit grid? Bruger du snap to grid?

/Bo.

Re: Design check i Eagle 4.13 light
Det ser ud til at fejlen ligger i at jeg ikke har været omhyggelig nok mad
at "sætte" banerne præcist i øerne.

Tak for hjælpen.

Mvh
Anders

Re: Design check i Eagle 4.13 light

det er sikkert fordi du bruger wire i stedet for net. Wiren er svær at
ramme præcis med hvorimod net er "inteligent"

Site Timeline