Design af print, avanceret lysforsinker

Da jeg lige har fE5%et en ny alarm til bilen, ville jeg gerne have lavet
noget til den, sE5% kabine lyset gF8%r ligesom i nye biler.

Lyset skal tE6%nde, nE5%r centrallE5%smotorene lE5%ser 3D% en kort 12 v plus=

spE6%nding
Lyset skal tE6%nde nE5%r dF8%ren E5%bnes, her er spE6%ndingen 12volt nE5%r d=
F8%ren
er lukket.
Lyset skal slukke efter en periode, pE5% fx 5 min, selvom lyset er sat
til at lyse pE5% kontakten, eller dF8%ren stE5%r E5%ben.
Og lyset skal slukke nE5%r man slE5%r bilen til tE6%nding 3D% 12v plus, nE5%
bilen er til tE6%nding.

Er dette noget der er svE6%rt at lave?
Og er det muligt at fE5% lyset til at fade ud og ind, nE5%r det tE6%nder og
slukker?
Og hvis man nu benytter lysdioder, kan de mulitplexes sE5% de giver mere
lys, og man har mulighed for at stille pE5% PWM pE5% dem?

Mvh Morten

SF8%ger en der kan hjE6%lpe med et timer print.

Re: Design af print, avanceret lysforsinker

Et slikt prosjekt har flere aspekt.

Det første er å definere alle krav.
Det neste er å klarlegge antal og type av alle I/O
Deretter skal der fremskaffes et print eller to; et for kontroller og et
for I/O
Deretter skal der skrives og debugges et program.

Du må selv klargjøre hvor meget du selv er istand til av det arbeidet,
og du må også gjøre deg opp en mening om hvor mye du er villig til å
betale for prosjektet.

I første omgang tror jeg du skal velge et ferdigbygget
eksperiment/utviklingsprint og sansynligvis bygge et I/O-kort i tillegg.

Jeg kan forsøke å hjelpe deg. Jeg bruker EAGEL og AVR kontroller.

Bruk mail.

HM

Re: Design af print, avanceret lysforsinker

Ville helst hvis man kunne lave sit eget print.
Den skal kun styre 1 udgang pE5% 10watt
Her er indgangene:
Indgang fra dF8%rkontakt, her er der plus 12 volt nE5%r dF8%rene er lukkede.=

Klemme 15, TE6%nding, her er der 12 volt nE5%r bilen er til tE6%nding.
Signal fra alarm, cirka 1 sekundt langt 12 volt signal.

Det med fading og PWM er ikke nF8%dvendigt.

Mvh Morten

Re: Design af print, avanceret lysforsinker
Hej Morten

Som udgangspunkt kunne du finde en loftlampe fra en golfIII eller en passat
35i med indbygget forsinker (ebay er din ven ) de koster kun 3-5 euro

Printet kan tages ud og bruges i andre lamper, printet har 4 indgange. fast
+ ,fast - , dør signal (dørkontakt til stel) og tændings plus

Når der ikke er tænding på tænder lyset når dørn åbnes og fortsætter 20-30
sekunder efter du har lukket døren. Så snart du sætter tænding på slukker
lampen.
Styringen fra c-lås er nem at lave oven på, da selv en kort puls tænder
loftlampen, du sætter et lille relæ på styrepulsen som sender en stel
forbindelse til dørkontakt indgangen, så tænder lyset allerede når du
trykker på centrallåsen.

Det eneste den ikke kan er at tænde lyset når du slukker motoren, inden du
åbner døren, men det er jeg ved at finde en løsning på

fading, er jeg igang med, hvis jeg kan finde en der vil montere et print op
for mig med lidt smd komponenter

mvh Steffen

96 Passat VR6

Site Timeline