Design af print - Page 3

Re: Design af print
Jeg kan da sende dig en flok
  Erik

Re: Design af print

Hmmm, sådan en kan man købe hos Onkel Harald for 49,95....
Kan du ikke købe indmaden, og sætte den ind i din egen kasse?
jeg kan ikke helt se hvorfor du selv vil producere det du nævner der, men
jeg gætter på der er noget du holder skjult for os ;-) Og det er
selvfølgelig også fair nok.

Nu ved jeg jo ikke hvilke(t) firma du har kontaktet, men fordi der er eet
firma der siger nej tak, er det jo ikke sikkert alle gør.

mvh
Kåre

Re: Design af print

Jo, men det er jo lidt besværligt i længden! Og så passer
print+batteriholder+lydgiver/osv. heller ikke 100% i min boks.

Jeg vil helst undgå selv at producere det, men har indtrykket af at man
ikke bare kan nøjes med at købe det færdige print fra f.eks. Harald Nyborg
A/S, men hvis man kan (evt. fra andre end HN), så lytter jeg gerne!

Nej, det går jeg heller ikke ud fra, men det er jo rart lige at få nogen
kommentarer og ideer med på vejen.

/Jens Ulrik

Re: Design af print

... og om et halvt år kan man ikke få samme model hos "Onkel Harald", så den
ide vil jeg kraftigt fraråde.
Desuden kommer du stadig selv til at hænge på alle godkendelserne, selv om
du hugger indmaden fra et andet produkt.

Re: Design af print

Jaja, jeg ved godt det ikke ervejen frem at planke et andet produkt ;-)
Det jeg mente var bare at den beskrivelse som blev givet af produktet, på en
prik svarede til en standard røgalarm.
Jeg er udmærket klar over at Jens' produkt indeholder noget mere end bare
røgalarm funktionen, eller den bliver brugt i en anden sammenhæng end
normalt.

Men i princippet kunne man gå til det firma som producerer indmaden til en
standard røgalarm (Kina), og få dem til at bruge en standard røgalarm som
udgangspunkt.

mvh
Kåre

Re: Design af print
[...]

Pudsigt nok indeholdt mit første udkast til trådens spørgsmål noget i
retning af om man skulle til Kina for at lavet sådan et print...

/Jens Ulrik

Re: Design af print

Det behøver man ikke, men du kan næppe få det produceret til samme pris i
Danmark.

Der er ikke tale om "rocket-science", så det lyder underligt at det firma du
allerede har kontakt til har meldt pas på den tekniske side. Der er masser
af udviklingshuse i Danmark, som fint vil kunne udvikle en røgalarm, men
hvis prisen skal være lav skal du nok ikke vælge at få den produceret i
Danmark efterfølgende.

Re: Design af print
Hej Jens

Du får den ikke udviklet derude, men der er stor sandsynlighed for
at finder du en dansk udvikler der kan hjælpe dig, ja så har denne
udvikler helt sikkert også kontakter til et produktionsapparat i Kina
eller lignende sted i fjernøsten.

Re: Design af print

du har da ikke selv prøvet at udvikle/lave elektronik har du??? :-)
nu er en røgalarm godt nok ikke rocket-science, men din beskrivelse af hvor
nemt det kan være kan man nu godt trække lidt på smilebåndet af... :-)
http://www.lteam.dk/ L-Team laver også røgalarmer...
jeg vil nok henvende mig til et firma der allerede har udviklet en røgalarm
og så få dem til at hjælpe med at re-designe til din indpakning...
men som en anden skriver så er jeg også ret sikker på at du alligevel skal
have den godkendt osv osv...

Rasmus

Re: Design af print

Jo - i folkeskolen har jeg lavet en astabil multivibrator, et VU-meter og
nogen andre morsomme ting. Jeg har altid syntes at elektronik var
interessant - men jeg beskæftiger mig ikke med det professionelt :-)

Nej, det er jo det jeg mener :-)

Nåh... så prøv du - så kan vi se om jeg trækker på smilebåndet bagefter
:-)

Det lyder som en god ide.

Hmmm - der er ikke nogen i gruppen der har praktisk erfaring med at få
godkendt noget (f.eks. en lysdæmper eller endnu bedre en røgalarm) og kan
fortælle nærmere (og tak til Max for at henvise til DEMKO osv.)?

/Jens Ulrik

Re: Design af print
ok... men fik du dine ting til at virke i første hug?
men... det er også lige meget... mener blot at du skal gå efter et allerede
færdigt designet kredsløb...
at lave et nyt design er desværre yderst sjældent så simpelt som du
opstiller det...

prøv at kontakte f.eks. L-team og hør hvad de rent praktisk gør...

Rasmus

Re: Design af print

Det er da ikke særlig genialt at kontakte en konkurrent for at høre hvordan
de lavere deres produkt ;o)
Hvorfor tror du at L-team selv udvikler deres elektronik? Det er ikke
utænkeligt at de får det udviklet ud i byen, lige som Jens, og kun selv
koncentrere sig om design og markedsføring. Hvis du kikker deres
organisationsplan ( http://www.l-team.dk/index.asp?id32%0 ) vil du opdage at
de ikke har nogen udviklingsafdeling.

Site Timeline