Design af print - Page 2

Re: Design af print

va fanden er meningen. Her er der folk, der har 25+ Års erfaring, børn,
der flyttet hjemmefra, ikke en sygedag, og som SELV har betalt
efteruddannelse, CAD programmer og inden for det sidste år har spenderet
ca 200.000kr i måleinstrummenter og andet teknisk grej. Og så tillader
Du dig at gøre nar ad os. SKAM DIG :-))

-hvis Du har en god ide, eller et godt tilbud, så vil jeg tilbyde at
reducere mit arbejde fra ca 65 timer pr uge til måske 55 timer, så jeg
kan få tid til nogle af mine hobbies.

Bo //
Jeg er ikke gråhåret, men har naturligt rød hår og skægvækst af samme
farve :-)

Re: Design af print
Jeg undskylder Hr. Bjerre. Det var nok at gå over stregen, jeg kunne
bare ikke stå for fristelsen ;)

Ja, det lyder som om du ligger meget arbejde i dit foretagende.

*ROFL* - En god humoristisk sans er meget værd.

/Thomas

Re: Design af print

Når man har nået min alder, er man en gang imellem nødt til lidt verbalt
selvforsvar. Og i den anledning skader det ikke med et godt grin :-)

-ja, uden det blev grundvandet i DK ikke kortlagt, ligesom en del
mineraler rundt om i verden ikke ville blive fundet :-)

Uden humor kunne man ligeså godt være blevet revisor eller politiker :-)

Bo //

Re: Design af print

Hvis du vil holde det til følgende:
'En god ide, så vil jeg tilbyde at reducere mit arbejde.'

I din alder kommer den _helt_ af sig selv: Børnebørn.

Altså en ilter person :-)

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Det har intet med sagen at gøre.

Er man dygtig til at motivere sine medarbejdere og sørge for godet til
sine medarbejdere, behøves de ikke at få så meget i løn.

Er man utilfreds med situationen forlanger man mere i løn (hvilket dog
kun kompenserer i kortere tid, hvorefter man vil have mere).

Been there done that - got the t-shirt

Re: Design af print

Sikkert ikke, jeg påpeger blot det faktum, at de betaler deres
ingeniører mindre end andre steder, så man må gå ud fra at deres
produkt er billigere (not!).

Nogle har ikke andet valg, grundet deres geografiske placering.

Så har man forlangt ALT for meget. Det er jo meningen at man skal
fastholde sit løntal, ikke lade det dale. Med mindre man har fået
forhandlet sig op på et løntal på 150 eller sådan noget, men så beder
man jo også selv om balladen, ikke?

Så du siger nej tak til mere i løn, ud fra at du så sikkert vil have
endnu mere? Jeg er med på ideen om at mere vil have mere, men det er
jo slet ikke på det plan vi snakker. Henning Dyremose ville have mere,
og han gjorde sig også til beskidt løgner på den konto. Men man er vel
kun et menneske, til salg for ussel mammon.

/Thomas

Re: Design af print

Begge virksomheder ligger med ca 25 km's mellemrum. Det er ikke der
skoen trykker

Jeg skriver at jeg har været på en arbejdsplads hvor jeg fik en
løstigning på 20% på en gang og efter 4 år igen en løsntigning på over
20% hen over 1½ år.

Alligevel fandt jeg mig et andet arbejde hvor jeg gik næsten 30% ned i
løn i forhold til, til gengæld var jeg glad når jeg kom hjem fra
arbejde, da der blev taget hånd om medarbejderne, ja ligefrem fedtet for
dem (Søren Halmø - du er guld værd:-).

Jeg har sidste år igen skiftet arbejde og er gået en del ned i løn.
Firmasammenlægninger gjorde at det tidligere arbejde blev en pestilens,
ens overordnede begyndte at lyve en op i ansigtet og så sluttede det
samarbejde - heldigvis med at jeg blev fyret og fik lov til at gå 4
måneder derhjemme med fuld løn :-) Til gengæld er mit nye arbejde meget
frit, der er stillet en bil til rådighed som jeg ikke bliver beskattet
af og kunderne er glade for at se mig.......

Løn er ikke alt - langtfra. Som en god bekendt sagde: Uanset, hvor meget
du får i løn, er det altid for lidt, hvis man er utilfreds med sin
arbejdssituation.

Re: Design af print
On Thu, 31 May 2007 22:56:58 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"

Normalt ligger lønstigningerne for IDA medlemmerne på omkring 4-7%
årligt, så de 20% efter 4 år lyder da meget realistisk. Det svarer til
lige knap 5% årligt igennem 4 år. Den sidste stigning på 20% over 1½
år er noget høj, det vil jeg godt medgive dig. Igennem de sidste 5-6
år har branchen også været præget af meget høje lønstigninger, især
inden for telekommunikationsbranchen.

Det er er forudsætning at man er glad for sit arbejde. Din realløn er
dog gået meget ned så?

Fri (ubeskattet bil) det lyder lækkert :) Hvordan lader det sig gøre?
Vi må da håbe at vores skatteminister ikke lytter med her.

Helt enig, men det ville sgu' da være lækkert hvis man nu kunne lide
sit arbejde og så samtidig få en anstændig løn. Med anstændig mener
jeg en løn, som er i trit med resten af arbejdesmarkedets.

/Thomas

Re: Design af print

Det var oveni den "normale" lønstigning. Jeg er ikke IDA medlem.

Tjah, det var såmænd som almindelig dødelig elektronikmekaniker.......

Jeg holdet let skindet på næsen....... uden problemer. Min personbil er
betalt kontant, huset blev købt over 20 år da vi havde næsten 1/4 af
husets pris i kontantbeholdning, så det koster kun 6500/md i
kreditforeningslån.

Specialindrettet bil, der ikke er fri til privat brug, men kun til
firmakørsel.

Tjah...

Re: Design af print

Uden at kende det reelle tal, så gætter jeg på en aldersforskel mellem Klaus
og Thomas på ca. 15 år.
Det er nok der forskellen i opfattelsen af løn kontra andet ligger :-)

--
mvh Uffe

Re: Design af print

Måske, så er Thomas årgang 1987 :-)

Re: Design af print
On Fri, 01 Jun 2007 22:49:18 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"

Ja, det er sådan set 16 år ved siden af ;) Så kan de opmærksomme vel
regne ud hvor gammel Klaus (35) og Thomas (36) er.

/Thomas

Re: Design af print

Touche !  LOL

Orla Pedersen, gammelt røvhul på 46
Re: Design af print

Aherm - 34 - gamle mand..... :-)

Re: Design af print
On Fri, 01 Jun 2007 20:27:26 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"

Ja så har du jo dit på det tørre. Jeg undrer mig dog lidt over, at du
udgyder alle disse meget præcise informationer om din økonomi.

/Thomas

Re: Design af print

Så præcise er de nu heller ikke, men det er for at vise at beløbet man
behøver at leve godt for ikke er særligt stort. Dermed behøves ens
indkomt ej heller at være stor og man kan derfor vælge et job, hvor man
finder livet godt og ikke betalingen.

Re: Design af print
Hej Klaus

Din stakkel, det betaler jeg ikke engang i kvartalet :)

Re: Design af print

Anstændig betyder ikke nødvendigvis at man er i front med penge. Hvis
Huset er betalt tilbage, børnene ikke skal i daginstitutioner (evt
flyttet hjemmefra) og bilerne er betalt kontant, skal der faktisk ikke
så meget til at sikre pensionsindbetalingern og de 8-9 flasker rødvin om
måneden.

Bo //

Re: Design af print
Bo Bjerre skrev:
  så meget til at sikre pensionsindbetalingern og de 8-9 flasker rødvin om
Kun 8-9?? Hvad så med os stakler der lige skal ha til wibroeøllet?

Erik/dtu

Re: Design af print

Ja, Ja Erik, Jeg savner faktisk Wibroe's porter. Den bedsta af dem alle :-)