Design af print

Hvad gør man hvis man har en smart designet boks, men f.eks. mangler et print med brand-/røgalarm som skal ind i. Hvem kontakter man f.eks. for at få udviklet/designet et print der passer i boksen og virker (og overholder evt. lovgivning), når man ikke umiddelbart har nogen præferencer om brug af fabrikant og komponenter.

/Jens Ulrik

Reply to
Jens U. K.

"Jens U. K." skrev i en meddelelse news:Eta7i.25$ snipped-for-privacy@news.getnet.dk...

Et elektronik udviklings og produktions firma ville være en oplagt mulighed? Men det kommer jo an på om det er et enektl fusker projekt, ellr om det er en god ide du vil have sat i decideret serie produktoin.

mvh Kåre

Reply to
Kåre

Ja, det var jo noget i den retning jeg tænkte, men en anden person i projektet har kontaktet et sådant firma, og de afviste blankt at kunne finde ud af at lave det - og det var egentlig det der afledte mit spørgsmål her i gruppen. Jeg ville personligt mene at det ikke kan være så besværligt endda at designe et røgalarm-print og fremfinde -komponenter...

- røgmelder

- lydgiver

- diode der blinker når batteriet er ved at være fladt

- testfunktion

- batteriholder (og evt. 220V AC til 9V DC omformer)

- finde ud af hvordan komponenterne skal forbindes og designe banerne på et print der har nogen givne mål.

Ikke noget fusk her :-)

/Jens Ulrik

Reply to
Jens U. K.

Jens U. K. skrev:

Svarer de sådan på grund ad de godkendelser (DVN og sundhedsstyrelsen) man skal have for at sende en røgalarm på markedet?

... Jo det er så nemt, men man skal overholde alle regler og love, og der er vist ikke få når der er tale om røgalarmer.

--
Hilsen Mikkel Lund
Jokeren i "Mænds ruin"

Hej Jens

Kontakt nogle af de firmaer der laver den slags og tag en sluder med dem.

Nej, det var vist noget med at de ikke kunne finde ud af at skaffe de nødvendige komponenter...

Har du nogen konkret viden om alle de regler og love, så spyt ud ;-) for det er jo også interessant at få på banen, om hvilke godkendelsesprocedurer, regler o.lign. der evt. skal overholdes!

/Jens Ulrik

Reply to
Jens U. K.

Kan jeg overtale dig til at nævne nogen firmaer og gerne men ikke nødvendigvis i prioriteret rækkefølge.

/Jens Ulrik

Reply to
Jens U. K.

"Jens U. K." skrev i en meddelelse news:FAb7i.31$ snipped-for-privacy@news.getnet.dk...

Hmmm, sådan en kan man købe hos Onkel Harald for 49,95.... Kan du ikke købe indmaden, og sætte den ind i din egen kasse? jeg kan ikke helt se hvorfor du selv vil producere det du nævner der, men jeg gætter på der er noget du holder skjult for os ;-) Og det er selvfølgelig også fair nok.

Nu ved jeg jo ikke hvilke(t) firma du har kontaktet, men fordi der er eet firma der siger nej tak, er det jo ikke sikkert alle gør.

mvh Kåre

Reply to
Kåre

Hej Jens

Med hensyn til godkendelser, så prøv at starte med at ringe til DEMKO. Bliv ikke overrasket over beløb mellem 50.000 og 100.000 kr. for den slags.

Er også et godt sted at spørge om godkendelser og den slags.

er måske muligheder.

Men ring og spørg, der sidder folk rundt omkring med den viden du har brug for, så det er bare at finde dem.

Udover dem Max nævner, kan også nævnes

som udvikler og producerer elektronik, også noget i stil med din opgave.

mvh Kåre

Reply to
Kåre

Jo, men det er jo lidt besværligt i længden! Og så passer print+batteriholder+lydgiver/osv. heller ikke 100% i min boks.

Jeg vil helst undgå selv at producere det, men har indtrykket af at man ikke bare kan nøjes med at købe det færdige print fra f.eks. Harald Nyborg A/S, men hvis man kan (evt. fra andre end HN), så lytter jeg gerne!

Nej, det går jeg heller ikke ud fra, men det er jo rart lige at få nogen kommentarer og ideer med på vejen.

/Jens Ulrik

Reply to
Jens U. K.

"Jens U. K." skrev i en meddelelse news:Wld7i.37$ snipped-for-privacy@news.getnet.dk...

... og om et halvt år kan man ikke få samme model hos "Onkel Harald", så den ide vil jeg kraftigt fraråde. Desuden kommer du stadig selv til at hænge på alle godkendelserne, selv om du hugger indmaden fra et andet produkt.

Reply to
Allan Soerensen

Jaja, jeg ved godt det ikke ervejen frem at planke et andet produkt ;-) Det jeg mente var bare at den beskrivelse som blev givet af produktet, på en prik svarede til en standard røgalarm. Jeg er udmærket klar over at Jens' produkt indeholder noget mere end bare røgalarm funktionen, eller den bliver brugt i en anden sammenhæng end normalt.

Men i princippet kunne man gå til det firma som producerer indmaden til en standard røgalarm (Kina), og få dem til at bruge en standard røgalarm som udgangspunkt.

mvh Kåre

Reply to
Kåre

Pudsigt nok indeholdt mit første udkast til trådens spørgsmål noget i retning af om man skulle til Kina for at lavet sådan et print...

/Jens Ulrik

Reply to
Jens U. K.

"Jens U. K." skrev i en meddelelse news:ZPe7i.40$ snipped-for-privacy@news.getnet.dk...

Det behøver man ikke, men du kan næppe få det produceret til samme pris i Danmark.

Der er ikke tale om "rocket-science", så det lyder underligt at det firma du allerede har kontakt til har meldt pas på den tekniske side. Der er masser af udviklingshuse i Danmark, som fint vil kunne udvikle en røgalarm, men hvis prisen skal være lav skal du nok ikke vælge at få den produceret i Danmark efterfølgende.

Reply to
Allan Soerensen

Hej Jens

Du får den ikke udviklet derude, men der er stor sandsynlighed for at finder du en dansk udvikler der kan hjælpe dig, ja så har denne udvikler helt sikkert også kontakter til et produktionsapparat i Kina eller lignende sted i fjernøsten.

"Kåre" skriver:

Det var nok dem jeg ville tænke på. De tager sig svjv godt af deres medarbejdere

Ellers er der eksempelvis Develco Elektronik.

Det skal de d=E6lme ogs=E5 g=F8re billigt s=E5. De ligger med et l=F8ntal p= =E5 84 for 2006 :o)

Her er l=F8ntallet 101, s=E5 de er nok dyrere.... eller er de?

/Thomas

Reply to
Thomas Lykkeberg

du har da ikke selv prøvet at udvikle/lave elektronik har du??? :-) nu er en røgalarm godt nok ikke rocket-science, men din beskrivelse af hvor nemt det kan være kan man nu godt trække lidt på smilebåndet af... :-)

L-Team laver også røgalarmer... jeg vil nok henvende mig til et firma der allerede har udviklet en røgalarm og så få dem til at hjælpe med at re-designe til din indpakning... men som en anden skriver så er jeg også ret sikker på at du alligevel skal have den godkendt osv osv...

--
mvh
Rasmus

Hvad kan du bruge de tal til? Den eneste situation du kan bruge tallene, er når du søger job i det pågældende firma.

Igen, hvad kan du bruge det til? Hvis de har få, men effektive medarbejdere, hvordan ser billedet så ud?

Kort sagt, der findes 3 slags løgn:

1) Den lille uskyldige hvide løgn. 2) Den grove sorte løgn. 3) Statistik.
--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i