Derating factor for CTR i optocoupler

Mojn

I et galvanisk trin anvender jeg en PC357 (Enable signaler) og PC457 (RX og
TX) til RS485 kommunikation. Findes der en derating factor for disse
optocoupler så man kan beregne effektiviteten af CTR efter 10-15 års brug?

Mvh
Wind

Re: Derating factor for CTR i optocoupler

Det Du i virkeligheden søger er information om ældning?
Normalt opfatter man derating som det, at man kører komponenter ved
lavere belastning end de er specificeret til, netop for at opnå en
længere levetid. -så derfor er jeg lidt i tvivl om hvad Du søger ?

Lysudbyttet (og dermed CTR) er meget temperatur afhængig, og ældningen
beror osse på hvilken type IR LED, der sidder i den. Hvis Du søger på
google med "optocoupler aging" eller "LED aging" kommer der masser af
hits. Måske det kan lede Dig på sporet? Ellers kan Du kontakte Sharp
direkte. De har en kvalitetsfunktion, der må kunne pålyse det. Ellers
kan Du prøve hos Arrow, der er den danske distributør af dem.