Der er nu utroligt nok.

I dag gik jeg i Tiger for at købe nogle batterier, og faldt ved
den lejlighed over et digitalt multimeter til 20 kr. Jeg kan ikke
lade være med at syntes at det sgu er utroligt at man for
20 kr. kan få et instrument der kan måle AC, DC, Ohm,
DC strøm, Hfe og der har gennemgangsummer og så det
mest specielle, temperaturmåling med en termokobler så
den kan måle op til 1000 grader C, og så er der enda
batteri i den også.Nøjagtigheden skulle være bedre end
1%, så det kan fint bruges til det meste af det man har
brug for i hverdagen, og til den pris kan man jo have dem
liggende de steder hvor man evt. kunne få brug for et, f.eks.
i bilens bagagerum og et i sommerhuset.

Mvh Max

Re: Der er nu utroligt nok.

Klip

20kr.! Det er langt under omkostningerne for at producere det.
Godt nok er elektronik meget billigere at producere end folk tror, men
dette er til salg under produktions prisen.

De sælger det som tilbud. Dvs. for at trække folk gennem butikken.

Alene prisen uden moms er 16 kr.
og prisen uden fortjeneste er vel minus 100 kr.  Dvs. de tjener vel 100
kr på at sælge den slags. - Lavt sat.

Så derfor: En reel salgspris er måske 200 - 500 kr.

Hvad er Tiger iøvrigt.?

Mvh. Jørgen

Re: Der er nu utroligt nok.

De reklamere da ikke med det?? er er vist en stor rodebutik, man kan finde
billige ting..

http://www.tiger.dk/omtiger.php

Re: Der er nu utroligt nok.
Hej Jørgen

Ja, det må være noget de producere i f.eks. Kina med statstilskud bare
for at få dollars/euro ind i landet, de har en jo lidt speciel økonomi
i den slags lande.

Nej, Tiger er en lavpris butik der ikke køre med tilbud, konceptet er
at alt i butikken koster en ti'er, men de har også tyver ting.

Mvh Max

Re: Der er nu utroligt nok.

Kig hvad der sidder i. En chip til en krone og en plastikkasse...

Nej da! En butik som tiger sælger ikke noget med tab, de annoncerer jo ingen
steder.

Nej, igen. Der er mange steder, du kan købe disse instrumenter til 39,95.

De koster ikke en skid at fremstille ved store antal. Det er oldgammel
teknologi og kan produceres på en hvilken som helst legetøjsfabrik.

Helt ude i skoven!

Claus

Re: Der er nu utroligt nok.

Jeg går ud fra at det er en af butikkerne i Kolding du har fundet den... Men
ved du om de ting som tiger fører, er i alle butikker?

Re: Der er nu utroligt nok.
Mange af de ting de køber, er fra firmaer der er gået konkurs, så
får de tingene meget billigere.
Så for nyligt et indslag om en ligne butik, ejeren havde købt
50.000 dinosaure for 12.000 kr., et par uger efter kom den første
Jurrasic park, hvor efter han solgte alle hans dinosaure for 10kr.
pr. stk., ok deal at lave.

Hvordan gik din mundlige overhøring idag Bjarke???

Re: Der er nu utroligt nok.
Hej Bjarke

Men

Nej, butikken ligger nu i Horsens, og jeg ved ikke om tingene
findes i alle butikker.

Mvh Max

Re: Der er nu utroligt nok.

I slutningen af sidste uge har jeg set et "helt lille bjerg" af det samme
multimeter i Tiger butikken i Randers Storcenter.

--
  Med venlig hilsen,     Ove Kjeldgaard
  Natur og Friluftsliv: <http://hiker.dk

Re: Der er nu utroligt nok.
Der ligger vidst en tiger butik ved HT terminalen (ved
rådhudpladsen).
Hvis du kommer fra Strøget, går du forbi ht terminalen, og lige
over på den anden side af H.C. Andersens Boulevard ligger der
vidst en Tiger butik.

Mht. til karakter, så fik Martin A. 7, Jann 8, ham der sidder ved
siden jann fik også 8, jeg fik 8 (kom op i binær talteknik øv øv),
Lars fik 9, og Karsten fik også 9 (fatter ikke lige hvordan det
gik til), og derefter gik jeg hjem, så jeg ved ikke hvad resten
fik.

Re: Der er nu utroligt nok.

Ja, jeg var lige derhenne efter skole... og købte 2 multimetre.... Så de
havde dem også der`

Ja, de har strammet godt op på karaktererne i år... Det fik jeg af vide fra
min lærling ansvarlige i firmaet, at skolen har måtte stramme op, da det
åbenbart har været for nemt tidligere.... De 2 højeste karektere var 2 10
taller.... Jacob Wind og Kim fik 10. jeg fik 9, og et gennemsnit på 10, så
det går nok.. med mindre Claus han kokser totalt i de karektere.. det skulle
ikke undre mig at han har skrevet det 9 tal på den forkerte linie... for han
sagde jeg havde fået 7 i tyv prøven, som jeg havde fået 10 I!
Jesper blev banket ned på et 6. tal i den mundlige..... Steffen og Danny,
fik begge 7... forstår ikke hvordan de begge kunne komme så godt ud af det
hele, med det de har fået lavet!

Re: Der er nu utroligt nok.
On Wed, 25 Jun 2003 14:45:36 +0200, "Bjarke Hansen"

De havde ikke nogen i Roskilde (eller også kunne jeg ikke finde dem),
men da jeg har fire digital og et analog multimeter i forvejen gør det
nok ikke så meget. :-)

Men billigt var det sgu.

--
Jens

As funny as a flat tire.

Re: Der er nu utroligt nok.

Så kunne du jo spørge!! Det gjorde jeg, og de lå henne i et hjørne hvor man
alligevel ikke havde set dem.. Multimeteret er i en lille hvid æske, hvor
der står digital multimeter med gul skrift

Re: Der er nu utroligt nok.
On Thu, 26 Jun 2003 16:06:06 +0200, "Bjarke Hansen"

Nåja :-)

Jeg regnede ikke med at de vidste hvad et multimeter er; jeg vil så
nødigt sætte folk i forlegenhed.

--
Jens

I Owe, I Owe, So Off To Work I Go!

Re: Der er nu utroligt nok.

Har du forresten et MSN, ICQ eller AOL nummer, denne gruppe er vist ikke
lige velegnet til vores snakkeri?`

icq 31813486

Re: Der er nu utroligt nok.

Hehe, da jeg spurtge efter dem, blev jeg spurtgt om det var mig der havde
ringet! Så var det sikkert dig!

Re: Der er nu utroligt nok.

Pas lige på med Norge.
Undersøg told reglerne først.
Det er jo ikke et EU land, så der kan godt blive en del bøvl i tolden.
Kan huske vi i mit gamle firma brugte næsten en uge på at få sende
en radio sender til Norge efter reparation.
Toldpapir frem og tilbage. sikke et cirkus.

Mvh
Brian

Re: Der er nu utroligt nok.

Ja det er nok en god ide... Men nu er det jo kun 200 kroner der er tale
om... Så det mp ligger under grænses for at sende gaver. Men hvordan man
dokumentere at de kun koster 20,- ved jeg ikke.. ved måske at sende en kopi
af fakture med.

Ja det er utroligt man skal have bøvl med at sende noget til vores Nordiske
venner... Men Norge vil jo ikke med i EU

Re: Der er nu utroligt nok.
Hej Brian

Intet problem, jeg har et datterselskab i Norge og sender for millioner
af elektronik derop. Men problemet er jo ikke større end at jeg bare
pakker dem og sender dem som postpakke uden værdi til Arne, så
skal han nok få sendt pengene ned til mig pa den ene eller anden måde.

Mvh Max

Re: Der er nu utroligt nok.

Helt riktig.
Selv normale postpakker med verdi under kr 200,- går greit. Denne grensen
skal vistnok heves til kr 1000,- men bokhandlere og plateforretninger har
selvfølgelig protestert.

Finn ut om du kan få kjøpt det så sender jeg deg pengene + porto.

Med hilsen
Arne Offenberg