Den super nemme fotoprint-metode - Hvilket papir ?

Hej!

Jeg har alt grejet til "rigtigt" fotoprint-fremstilling stående, men
ikke hvor jeg er p.t. og jeg skal have lavet et par små print.

Jeg vil gerne prøve stryge-på metoden der er omtalt så meget.

Hvad for noget papir skal jeg købe her i danmark, jeg har ikke set
omtalt nogen steder, produkter der egner sig specielt godt til det.

MVH, Per

Re: Den super nemme fotoprint-metode - Hvilket papir ?

jamen så er det sikkert dette her du leder efter :
http://www.sandcastle.dk/Artikler/Printfremstilling.pdf
tak til max for denne geniale "opskrift"!!
     mvh

Re: Den super nemme fotoprint-metode - Hvilket papir ?

Mange tak Bent, det står jo nemlig præcis i _den_ vejledning hvilket
papir der duer :-) Jeg vil forsøge mig hos de lokale forretninger ellers
må jeg jo i ComputerCity, der dog ikke har det på lager p.t. i Glostrup
:-) øv-bøv.

// Per.

Re: Den super nemme fotoprint-metode - Hvilket papir ?
Hej Per

Bemærk også at der er omptal to slags papir, en dyr løsning fra
Epson og en billigere fra Verbatim som bl.a. kan købes hos
Harald nyborg.

Forøvrigt har nogle her i gruppen lavet vellykkede forsøg med
det glitrede papir som nogle reklamer og magasiner er
lavet af.

Mvh Max

Re: Den super nemme fotoprint-metode - Hvilket papir ?
Kik engang på diskutionen fra 15-maj, subject: Press-n-Peel...

Her benyttes også "brochure metoden":
http://thomaspfeifer.net/index2.htm
og http://thomaspfeifer.net/platinen_aetzen_2.htm

--
Christen Fihl
http://oz1aab.Fihl.net /

Re: Den super nemme fotoprint-metode - Hvilket papir ?
Hej!

Det var da noget tjekket tin-pasta han påfører til sidst i videoen,
noget "Fittingslotpaste Rosol 3" Hvor får man fat i sådan et smart
produkt ? google giver ikke umiddelbart noget...

// Per.

Re: Den super nemme fotoprint-metode - Hvilket papir ?

Det var noget blikkenslageren brugte når han lavede kobberarbejde. De
bruger tilsyneladende ikke meget kobber idag, og derfor er loddepasta ikke
lige til at opdrive. Det er findelt loddetin opslemmet i fluss, med en
konsistens som kan stryges på med en pensel.

Christian Treldal, OZ1GNN
Re: Den super nemme fotoprint-metode - Hvilket papir ?

Ok... jeg har smidt en mail efter den danske afdeling af firmaet for at
høre hvor produktet kan købes, og om de evt. vil sælge til private.

// Per.

Re: Den super nemme fotoprint-metode - Hvilket papir ?

Jeg så det i Bauhaus i går.

Mvh. Uffe Ravn

Re: Den super nemme fotoprint-metode - Hvilket papir ?

http://www.teleinstrument.dk/bly-fri.html måske.....

TH

Re: Den super nemme fotoprint-metode - Hvilket papir ?

http://www.metalinas.dk/index.php?id35%2&tt_products11%51&backPID35%2&cHash=c9beff1e49

Såvidt jeg husker koster det lidt mere end pebernødder, men er knaldgodt.
Kan smeltes med varmluftpistol.
Jeg har brugt det en del til fortinning af karosseriplade.

mvh
Ebbe

Re: Den super nemme fotoprint-metode - Hvilket papir ?
Hej Per

SENO har både koldfortinning og forsølvning på deres program

http://www.lautronic-online.dk /

Mvh Max

Re: Den super nemme fotoprint-metode - Hvilket papir ?

Det er virkelig syret som den Thomas tryller med et katalog -
ku' det virkelig være så enkelt og skulle lige prøve selv.

Frem med reklamebladene ;-) 1) en side fra det ugentlige Bilkabrøl
og sør'm om det ikke gav noget brugbart, men det er for tynd
papirkvalitet, så den dur kun til brede baner og simple layout.

2) en side fra HiFi-klubbens katalog nogle år tilbage, se det var
meget bedre - en hel frontend af en DAC (Rec. + Converter) 100 * 160 mm
- og det var meget bedre. Den ville kunne trille uden problemer i
virkeligheden.

To forsøg fantastisk..

Utrolig smuk reproduktion af 2*14 SMD fødder med korrekte mellemrum på
8,27 mm og selv enkelte dele af 0,18 mm baner kommer med.

Med en god reklamesag må nogle enkeltside print kunne laves hurtigt og
nemt fremover. De 'gode' reklamer går til værktøjskassen fremover ;-)
resten fortsætter deres direkte vej fra postkasse til affaldebeholder.

Venlig hilsen
Finn

Site Timeline