Deling at parabol

Jeg håber på lidt hjælp

Sagen er den at jeg arbejder på et skib hvor vi har satellit tv en helt alm.
modtager. Jeg tager Hejsa

signalet ud af modtageren og putter det ind på anlægget sammen med antennen
der sidder på anlægget også.

Men så er problemet der også..

De forskellige UHF tv. Stationer støjer meget og nogen gange kan man slet
ikke se satellitten. Tænkte på om man kunne få et filter der spærre for fx
ch 36 UHF ? eller måske noget der flytter vores UHF signal fra parabolen til
et VHF signal ?

Hvad gør man ??

Venligst

Jens Vestergaard

Denne meddelelse er også postet til:

dk.teknik.tv+video

dk.marked.privat.tv+video

dk.teknik.el

dk.teknik.elektronik

dk.teknik.tv+video

Re: Deling at parabol

Hej!

Ja, det kan man... du kan evt. ringe til RMJ elektronik på tlf. 40 73 88
28 - de laver den slags løsninger - og sælger også løsdele - til private...

mvh
Rasmus, Aalborg

Re: Deling at parabol

private...

Var det ikke nemmere at skrive " Jeg kan løse dit problem, ring til mig på
tlf....... " istedetfor at forsøge at skjule det?

/peter

Re: Deling at parabol
Kan man se sattelit-tv fra et skib? Jeg troede parabolantenner skulle
stilles ret præcist ind, men det er måske kun til når skibet ligger stille?

Tomas

Re: Deling at parabol
Hej Thomas
Vi sejler ikke særlig meget så bi bruger det når vi ligger stille

Venligst

Jens

Re: Deling at parabol
smidt et scart stik imellem sat boxen og sæt et møller led på ant indgangen
det der sker er at i overstyrer modulatoren i sat møller led er et vaiabel
dæmper led fra 0-30 db