Dekodning af sjovt SVT-kodning.

Hej Gruppe.

Engang imellem på sverige 1 eller 2 sender de kodet. Ikke særlig
interesserant i sig selv for det er jo bare et prøvebillede som er kodet,
men det er en lidt sjov kodning.

Har nogen kigget nærmere på denne kodning og evt. information om hvorfor?

Har engang for meget længe siden set DR1 prøve det samme, på samme måde.

Det er noget med at bytte rundt på linierne og invertere dem eller noget i
den stil.

Men det der undre mig lidt er hvordan de udsender "nøglen" til hvordan de
skal sættes sammen igen. Ingen trivl om at der skal bruges computerkraft og
hukommelse til det, men den skal jo vide hvordan linierne skal sættes sammen
igen. Og hvor ligger så denne information henne i signalt? Eller køre de
bare et fast mønster som gentages?

Det er altså kodeformen der for mig er intersant i denne sammenhæng, ikke
det de udsender.

Kender nogen til noget om dette signal?

Mvh. Michael.

Re: Dekodning af sjovt SVT-kodning.

Hvornår gør de det?? dage og tider? for det kunne jeg da entlig godt tænke
mig at se.
ser ellers meget svensk tv (læs: DR1 på hverdage om formiddagen! vil have
licensen tilbage! :-D )

Mvh.

Jan Rasmussen, stadig radiomek. på en mandag aften..

Re: Dekodning af sjovt SVT-kodning.

kodet,

Skal gerne undersøge nærmere tidspunkter, men ihvertfald er det en afdeling
af SVT som hedder "UR" som laver det.

Skal prøve at se om jeg kan finde nogle tidspunkter.

Michael.

Site Timeline