Defekte segmenter på syvsegment LCD displ ay

Hej.

Jeg er igang med at reparere en Soehnle vægt. Det er sådan en stor en
dyrlæger bruger.

Der sidder et 6 ciffer LCD display i selve elektronikenheden med Kg og
LB angivelse, hvor at et tal mangler 5 segmenter. Der sidder en Slamsung
MCU i der har LCD udgange til 3 backplanes, og de bruges alle sammen.
Jeg har loddet MCU samt display efter.

Display har været loddet ud, og jeg har testet med AC, og de 5 segmenter
der er "døde" er meget svage, dog er benene ikke afbrudt (det er
metalben der siddder på det)

Med et scop drives alle benene på displayet med fine pulser, så det må
være display der er smuttet :-(

Er der nogen af jer der har set sådan en fejl på et LCD før ? Det plejer
jo "bare" at være en defekt elastomer, men denne gang er selve "glasset"
åbenbart sygt...

Det er bare møgsurt at det er et display med 3 backplanes, hvor hulen
finder jeg lige et nyt - havde det været er statisk med 1 backplane
kunne der fuskes et andet i.

Hvis du kan henvise til et sted med Soehnle reservedele, så råb op.
Desværre er der intet synligt modelnummer på dyret...

Intet modelnummer på LCD heller, kun kode 97-4-3 formodentlig
produktionsdatoen...

// Per.

Re: Defekte segmenter på syvsegment LCD d isplay

Rettelse. Det er et 5 digit LCD, ikke 6...

// Per.

Re: Defekte segmenter på syvsegment LCD d isplay

Jeg fandt en mærkat - vægten er en type 7742

Der er en her magen til, blot maks 50 kg.

http://www.gastronomie-anzeiger.de/Waage-23363.html

Spekulerer på om den kunne bruges til reservedele, jeg ved bare ikke om
dens display er stort nok - hovedenheden ligner ellers.

// Per.

Re: Defekte segmenter på syvsegment LCD display
Hej Per

Sohnle oplyser denne forhandler

F&H A/S
Gl. Skivevej 70
8800 Viborg / Denmark

+ 45 89 28 13 00
+ 45 89 28 13 01
info@fh-as.dk

Max

Re: Defekte segmenter på syvsegment LCD d isplay

Øv, det var en nitte, de har kun personvægte, intet større.

// Per.

Re: Defekte segmenter på syvsegment LCD display
Hej Per

Så prøv dem her

http://www.soehnle-professional.com /

Max