Defekt Velleman loddekolbe

Hej.
Min loddekolbe er gået i stykker, er der nogen her der kan guide mig
igennem en reperation?
Det er denne model:
http://www.velleman.be/ot/en/product/view/?id34%9593

Når jeg tænder er der lys i display, det viser 25 grader, og
heat-lampen lyser, men der sker ikke en disse.
Sikringen er intakt, uden den ingen lys i display.
Nogen typiske fejl på sådan en, som jeg skal kigge efter først?
Kai

Re: Defekt Velleman loddekolbe

Knækkede ledninger

Re: Defekt Velleman loddekolbe

I kolbe eller station, eller bare over det hele?
Kai

Re: Defekt Velleman loddekolbe
Klaus D. Mikkelsen formulerede spørgsmålet:

Nu har jeg bippet alt igennem, og der er forbindelse.
Der sidder en trafo, hvor output er beskrevet som 0-12v-26v.
Hvis jeg måler det som AC, er der rigtig nok 26v over 0-26v, men på
0-12v er der kun 3.7v.
Jeg går ud fra at der kommer AC fra en trafo, indtil noget retter det
ud (hvis det er det man ønsker)?
Det er et billigt multimeter fra HN som jeg bruger, kan jeg gå ud fra
at det viser bare nogenlunde rigtigt?
Kai

Re: Defekt Velleman loddekolbe

Lyder ikke godt.

Jeps

Hvis ikke batterierne er flade - ja.

Re: Defekt Velleman loddekolbe
Hej!

Som Klaus nævner, er en knækket ledning ml. station og kolbe en mulig fejlkilde
(har jeg selv været udefor med min Weller). Ellers kunne varmelegemet måske være
gået istykker - mål det igennem med dit multimeter (ohmsk måling).

Mål spændingerne DC henover de elektrolytter der sidder i basestationen. Har du
realistiske spændinger her?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Site Timeline