Defekt UPS

(postet i dk.edb.hardware + dk.teknik.elektronik)

Nogen der ved noget til sådanne fisk?

har en, der når den kommer over 20% i load "går ned" og lukker og slukker.
Holder man sig under 20% så kører den en 20 minutters tid.  Sidst den kom
over 20% og gik kold ødelagde den noget udstyr efter sig og nogle routere
skulle genstarte mv, så det ligner noget fejlstrøm der bliver smidt?

Har 2 styk og de gør begge præcis det samme, så derfor tænkte jeg om det var
en kendt fejl der kunne opstår?  batterierne er ikke på toppen skal det lige
siges...

Skal lige sige at det er nogle store krabat (og dermed dyre) der kan levere
6000watt, så jeg vil jo gerne have den fikset om muligt.  Er dette forvørigt
et job for en elektrikker eller?

Re: Defekt UPS

måske en oplysning om fabrikat og type, fik en klokke til at ringe hos
nogle ?

6kw er da peanut's ;)

næppe, nok mere en elektroniktekniker
--
Jan_stevns

Re: Defekt UPS

Skjekk bateriene.
Der er sikkert flere paralelkoplede grupper av seriekoplede baterier.
Du kan måle spenningen på ett og ett bateri, og noter ned. Noter gjerne
ned med 1/100V.

Alle bateriene skal være "like". Jeg husker ikke hvor mye avvik som
tolereres, men et bateri med avvik påvirker hele seriekoplingen. Som
regel er det et bateri med redusert kapasitet. Det medfører at resten av
bateriene i hele seriekretsen blir ladet med for høy spenning og gir
overlading på resten av bateriene i seriekoplingen.

Det er uhyre viktig at alle bateriene er like i slike store
baterianlegg, og det er viktig at /alle/ beterier skiftes samtidig. Alle
baterier skal være av samme fabrikat og type, og de skal ha samme
produksjons og batchnummer. Samtidig skal hvert enkelt bateri
verifiseres, at de har samme spenningen som nye. Jeg husker fra
AROS-fabrikken, at nye baterier ble delt inn i fem klasser etter
spenningen. Der ble ikke fortalt hvilkenbelastning bateriene hadde under
test.

Husk, du bruker ikke ringer og liknende smykker under slikt arbeide.

HM

Site Timeline