Defekt tuner i surroundreceiver

Hej Gruppe

Min surroundreceiver har for noget tid siden fået det problem at radioen i
den ikke virker. Receiveren fungerer altså som den skal bortset fra man
ikke
kan høre radio.

Da problemet startede var det ligesom om det kun var tilstedet når
receiveren var varm. Man kunne f.eks. indimellem godt høre radio i et par
timer før der lige pludselig blev stille (fordi den muter radiosignalet
hvis
den ikke kan finde nogen station, hvis man slår det fra kan man høre en
masse hvid støj som normalt når en radio ikke er tunet til en station). Nu
lykkedes det dog aldrig at få den til at modtage noget længere.

Nu har jeg så besluttet mig for at se om jeg kan reparere det, men er lidt
tvivl om hvad jeg skal kigge efter.

Receiveren er en Harman Kardon AVR300. Jeg har haft tuner-printet ude, da
det sidder for sig selv, lidt a'la indstikskort i en pc. Der er dog ikke
umiddelbart noget at se som indikerer hvor fejlen skulle være, og jeg har
også prøvet at lodde lidt efter hist og her, men uden det har hjulpet
noget.

Håber der er nogen der kan give mig et hint om hvordan jeg finder ud af
hvad
der er galt. Jeg ved ikke selv så meget om FM-radiomodtagere udover det
mere
teoretiske.

Mvh.

Thomas Kjærulff

It has removed 13016 spam emails to date.
Re: Defekt tuner i surroundreceiver

[Snip]

Hej du...

Jeg har haft en lign. fejl i min NAD-reciever.
Det var en kreds og vist nok en diode i muting-delen, som var stået af.
Da meget elektronik jo er følsomt over for varme, så kan den slags fejl
gå hen og blive periodiske fejl.
Jeg havde min til service, og så var det problem løst.

Mvh. Jim.

Site Timeline