Defekt toshiba bærbar +/- vendt forkert

Hej!

Jeg fik en ældre Toshiba bærbar stukket i hånden idag
for at fjerne den.

Det er en Toshiba satellite 310 model ældre
Svjv er det kun en P200mmx cpu der sidder i den så
det er ikke noget vildt.

Men, og det er et stort men,  ledningen fra strømforsyningen
har været i klemme på et tidspunkt og er blevet lappet
sammen med en kronemuffe, det har vist virket et stykke
tid, men her sidste gang ledningen gav op blev + og- byttet
og det ku den ikke li....

Jeg har byttet dem rundt så + er på sin plads i midten af
DC stikket, men der sker ikke noget ved det, ingen lys
i indikatoren foran.
Den kan køre så længe der er power på
batteriet hvis jeg lader det op med min strømforsyning
så lidt liv er der da endnu.

Er der nogen håb for at kunne reppe den så den kan lade
batteriet op igen, og også køre på strømforsyningen ?

Mvh
Kaj K Thomsen

Re: Defekt toshiba bærbar +/- vendt forkert

Kanske der sidder en sikring (sikkert SMD loddet på bundkortet) i
forbindelse med strømstikket. En  beskyttelsesdiode kan også være
kortsluttet. Er det sikkert at strømadaptoren stadig virker ?

mvh
JBH

Re: Defekt toshiba bærbar +/- vendt forkert
Hej!

Det gjorde der, en 5 amp smd sikring.
Jeg har skiftet den med en anden, og efterloddet powerstikket. Nu
er der lys i fronten igen og den kan også lade og tænde
direkte fra strømforsyningen. Men siden jeg fik den skruet sammen
igen vil den ikke kendes ved harddisken, den blir bare stående med
Toshiba logoet på skærmen hele tiden ?     Hvis jeg piller HD´en fra
går der 10 sek og den melder HDC error, hvorefter den kan boote
fra enten floppy eller cdrom, men sidder HD´en i hænger den i starten.

Well, den ryger i den store grønne, skærmen er alligevel brugt op på den.

Mvh
Kaj K Thomsen

Re: Defekt toshiba bærbar +/- vendt forkert

Hmm hvor henne i landet ?? måske kunne du smide
den efter mig i stedet for :-)))
 Jens
N.jylland

Site Timeline