Defekt TFT Skærm - mangler en IC NCP1203D60R2G

Hej,

Jeg har en defekt 19" TFT fladskærm som jeg tror er blevet ramt af et lynnedslag..

2SK2645 MOSFET var kortsluttet mellem Source-Gate +3x3K3 SMD modstande brændt sorte, de går hen til en lille SMPS chip, som nok er defekt. På den lille 8 benet SOIC-8 SMD IC står der 203D6 PCIF

Har fundet frem til at det må være en: ONSEMI el Motorola NCP1203D60R2G PWM 60kHz Current-Mode Controller..

Hvor kan man købe den henne?

Nogle der har en enkelt i overskud? :)

Mangler også en PC123 optokobler=måler 18ohm(Sharp måske?)

PS. Det er en Acer AL1916 Men et Lenovo PSU modul nr 715G1492-2

Service Manual:

06.pdf

-- Med Venlig Hilsen Johannes

- Alt i Lasere!

Reply to
Johannes K

Ingen der har en?, eller ved hvor man kan skaffe dem nemt/billigt?

Har fundet ud af at Farnell har dem, hvis man søger på "NCP1203D60R2G"

Er der ikke en venlig sjæl med firma konto hos Farnell, der kunne bestille et par stykker hjem, og så sende den til mig, mod betaling? :-)

-- Med Venlig Hilsen Johannes K

Reply to
Johannes K

Tjek hos

Du kan bestille samples for ganske få dollars (der dækker forsendesle) hvis du har et visakort. Du skal registreres, men det koster ikke noget at registrere. Du får heller ikke reklamer/spam.

/Bo.

Reply to
Bo

Hej Bo,

hvis

Ja, det så jeg - det bliver nok det jeg gør.

Men kommer der ikke 25% moms + fortoldningsgebyr(70-190 DKK) oven i? Eller sender de fra EU? (Kan se det koster 14.99$ i forsendelse)

Kan se at Farnell også har den, men det kræver firma konto. Måske det er billigere? En venlig person der kunne bestille et par stykker til mig? (Hvis man betaler 60 DKK for at vente i 14 dage)

-- Med Venlig Hilsen Johannes

Reply to
Johannes K

Nej, jeg har aldrig betalt told og moms. De 14$ er vist under bagatelgrænsen.

/Bo.

Reply to
Bo Braendstrup

Hej,

Lyder godt, nu har jeg ihvertfald bestilt det der.

Det er ihverfald tæt på, så håber det slipper igennem :)

-- Med Venlig Hilsen Johannes

Reply to
Johannes K

Hej,

Jeg prøvede at bestille nogle samples fra ONSEMI. Kostede omkring 80 DKK i fragt. (Bagatel grænsen) De blev leveret rimelig hurtigt med GLS. Og skulle rigtignok IKKE betale moms af det :-)

Hvis der er nogle der engang skulle komme til at mangle nogle NCP1203D60R2G / 203D6 så smid en mail..

-- Med Venlig Hilsen Johannes

- Billig 5mW Grøn Laser !

Reply to
Johannes