Defekt TFT Skærm - mangler en IC NCP1203D60R2G

Hej,

Jeg har en defekt 19" TFT fladskærm som jeg tror er blevet ramt af et
lynnedslag..

2SK2645 MOSFET var kortsluttet mellem Source-Gate
+3x3K3 SMD modstande brændt sorte, de går hen til en lille SMPS chip, som
nok er defekt.
På den lille 8 benet SOIC-8 SMD IC står der
203D6
PCIF

Har fundet frem til at det må være en:
ONSEMI el Motorola
NCP1203D60R2G
PWM 60kHz Current-Mode Controller..

Hvor kan man købe den henne?

Nogle der har en enkelt i overskud? :)

Mangler også en PC123 optokobler=måler 18ohm(Sharp måske?)

PS.
Det er en Acer AL1916
Men et Lenovo PSU modul nr 715G1492-2

Service Manual:
https://www.mk-electronic.de/PDFDokumente/Acer/Display%20Product (DP)/19/AL19
06.pdf

--
Med Venlig Hilsen
Johannes

Har fundet ud af at Farnell har dem,
hvis man søger på "NCP1203D60R2G"
http://dk.farnell.com/jsp/home/homepage.jsp

Er der ikke en venlig sjæl med firma konto hos Farnell,
der kunne bestille et par stykker hjem, og så sende den til mig,
mod betaling? :-)

--
Med Venlig Hilsen
Johannes K

Re: Defekt TFT Skærm - mangler en IC NCP1203D60R2G

Tjek hos www.onsemi.com
Du kan bestille samples for ganske få dollars (der dækker forsendesle) hvis
du har et visakort.
Du skal registreres, men det koster ikke noget at registrere. Du får heller
ikke reklamer/spam.

/Bo.

Re: Defekt TFT Skærm - mangler en IC NCP1203D60R2G
Hej Bo,

hvis
Ja, det så jeg - det bliver nok det jeg gør.

Men kommer der ikke 25% moms + fortoldningsgebyr(70-190 DKK) oven i?
Eller sender de fra EU?
(Kan se det koster 14.99$ i forsendelse)

Kan se at Farnell også har den, men det kræver firma konto.
Måske det er billigere?
En venlig person der kunne bestille et par stykker til mig?
(Hvis man betaler 60 DKK for at vente i 14 dage)

--
Med Venlig Hilsen
Johannes

Re: Defekt TFT Skærm - mangler en IC NCP1203D60R2G

Nej, jeg har aldrig betalt told og moms. De 14$ er vist under
bagatelgrænsen.

/Bo.

Re: Defekt TFT Skærm - mangler en IC NCP1203D60R2G
Hej,

Lyder godt, nu har jeg ihvertfald bestilt det der.

Det er ihverfald tæt på, så håber det slipper igennem :)

--
Med Venlig Hilsen
Johannes

Re: Defekt TFT Skærm - mangler en IC NCP1203D60R2G
Hej,

Jeg prøvede at bestille nogle samples fra ONSEMI.
Kostede omkring 80 DKK i fragt. (Bagatel grænsen)
De blev leveret rimelig hurtigt med GLS.
Og skulle rigtignok IKKE betale moms af det :-)

Hvis der er nogle der engang skulle komme til at mangle nogle NCP1203D60R2G
/ 203D6
så smid en mail..

--
Med Venlig Hilsen