defekt Siemens gigaset 4010 classic basestation

Jeg har en delvis defekt siemens gigaset 4010 classic basestation til en
dect telefon. Den fungerer i ca 5 min. efter at der er sluttet strøm til og
herefter kan man se på telefonen at der ikke længere er forbindelse til
basestationen

På printet til basestationen har jeg observeret at en komponent ved
strømforsyningen bliver meget varm

På komponenten er der påtrykt:

4307v33
AC 128

desuden er der et infineon logo

Jeg er dog ikke i stand til at finde den på  infineon hp.

Nogen der har et bud på hvor man kan skaffe denne komponent?

/Lars

Re: defekt Siemens gigaset 4010 classic basestation

Hvor mange ben er det på komponenten ??

Re: defekt Siemens gigaset 4010 classic basestation

4 stk. loddet på printet. 5 hvis man medtager det i midten som er klippet af
. Selve huset er også loddet på printpladen.

/Lars

Re: defekt Siemens gigaset 4010 classic basestation

Google er din ven:
<http://www.infineon.com/cmc_upload/0/000/015/110/tle4307.pdf

Re: defekt Siemens gigaset 4010 classic basestation

klippet af

Af databladet fremgår at den er kortslutningsbeskytter og overtemperatur
beskyttet, så tro mig: den har sikkert overlevet. Noget andet, f.x en
kortslutning et andet sted er årsagen til fejlen. Da du siger den kommer
efter en vis tid kunne det vel være en kondensator, der skaver sig.

Ofte bliver kortsluttede komponenter IKKE varme da der netop et et meget
lille spændingsfald over dem.

Bo //

Re: defekt Siemens gigaset 4010 classic basestation

og

At en komponent i strømforsyningen bliver varm, betyder ikke nødvendigvis at
den er defekt. Det kan skyldes at en anden komponent er defekt, eller
kortslutter strømforsyningen. Mange strømforsyningskredse har
overstrømssikring, og desuden "thermal shutdown", så de ofte overlever det
mest utrolige.

Start med at måle forsyningsspændinger i apparatet. Det gøres lettest ved at
lokalisere store kondensatorer, tantal kondensatorer eller små keramiske
afkoblinger.