Defekt Samsung CB-5373

Jeg sidder lige og forsøger at reparere sådan en fætter. DZ801 er
kortsluttet. Det er en overspændingsbeskyttelse på sekunderside.

Lidt googlen har vist, at det er et standardproblem.
Switchmodecontrolleren+diverse skal skiftes:
DZ801 R2KN
IC801 SMR40200
HC801 HIS0169B

Er der nogen som ved, hvor jeg som privatperson kan få fat i disse dele?

Jeg vil ikke bruge ret mange penge på det, da jeg går ud fra, at det er
et ret elendigt tv. Men vi mangler altså et tv på kollegiekøkkenet :-)

Mvh
Jonas

Re: Defekt Samsung CB-5373
Hej!

Fejlen er sandsynligvis kun defekte lytter på primærsiden. Check deres tilstand
med en ESR-tester eller skift dem på mistanken alene :) Den store "håndgranat"
behøver du ikke røre...

Agreed.

Disse ville jeg ikke skifte, idet det med 95% sandsynlighed ikke er
nødvendigt...

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Defekt Samsung CB-5373

Glemte vist at nævne at det er et TV.

Der sidder umiddelbart kun en enkelt lille lyt? Har jeg misforstået hvad
der er primær og sekundær side?

Jeg er desværre løbet tør for sikringer, så jeg kan ikke teste om det
hjælper at skifte lytten. Jeg prøver i morgen.

Hvor får jeg fat i den?

Ok, jeg prøver at skifte lytter.

Jonas

Re: Defekt Samsung CB-5373
Hej!

Ok, men det er indlysende :-)

Nej, du har ret!

Hmm, er hovedsikringen gået? Nå, så skal du sikkert alligevel have fat i en ny
switcher og en switchtransistor. Mål henover den store 300/400V lyt. Er der
meget lav modstand her? Hvor stammer den fra? Følg printbanerne og lod
mistænkelige ben fra! Skift iøvrigt lytten under alle omstændigheder.

Se lige ovenstående...

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Defekt Samsung CB-5373

Ok, kun et par ohm over lytten. Synderen er IC801 (SMR40200), hvor ben 3
og 4 er kortsluttet. Det er en 5-benet sag. Hvad er det? To transistorer i
en pakke?

Jeg har skiftet de to lytter.

Tilbage til mit første spørgsmål. Hvor får jeg fat i reservedele som
privat? Nogen med et katalog, som evt. kan se en ca. pris?

Jonas

Re: Defekt Samsung CB-5373
On Sun, 13 Jun 2004 22:02:53 +0200, Jonas Sølvhøj

Jeg kan skaffe den, men 300.- er prisen URK!!!!

--
Ole Geisler, fejlfinder af Guds naade
Re: Defekt Samsung CB-5373

Jeg frygtede godt, at det var så dyrt. Det kan vist ikke betale sig at
spilde mere tid på det TV. Jeg tror jeg finder noget andet at reparere,
hvor der er nogle standard komponenter, der er gået i stykker.

Men tak for tilbudet.

Jonas

Site Timeline