Defekt ps1 forslag til rep???

mangler et forslag til hvad jeg evt kan tjekke på en ældre ps1 model scph
9002   den tænder power lamper og den kommer også logo på skærmen men cd
bliver ikke sat i omdrejninger  og efter kort tid hopper den over til
skærmen hvor man kan vælge mellem cd player og hukommelse kort

det eneste jeg lige er kommet på at tjekke er den kontakt der fortæller
maskinen at låget er lukket og den ser ud til at virke

Re: Defekt ps1 forslag til rep???
Det skal lige siges at der er chip i hvis det har noget at sige

Re: Defekt ps1 forslag til rep???
prøv at pille chippen ud !?

/lasse

Re: Defekt ps1 forslag til rep???
kan chippen få drevet til at ikke spinde op????lasse

Re: Defekt ps1 forslag til rep???
Måske er chippen defekt og påvirker måske nogle nærtliggende kredsløb ...
husk på at chippen loddes ind "over" andre kredsløb som styrer alt muligt
mystisk måske får den dem til at fejle ...

m.vh.
lasse

Re: Defekt ps1 forslag til rep???

Laseren !

Re: Defekt ps1 forslag til rep???
scph

og hvordan tjekker man så laseren klaus
den er selvføldig blevet rengjort

Re: Defekt ps1 forslag til rep???

Kan du spille alm. CD ?...

Hvis ikke laseren kan "se" en skive ( data eller audio ) i drevet spinner
den ikke op..

Et laserskift er ikke noget man klarer hjemme på køkkenbordet, såeh... Find
Ole Geisler, som holder til her i gruppen og smid en mail efter ham.. Han
kan med garanti fikse din maskine ( hvis han ellers har tid )..

/peter

Re: Defekt ps1 forslag til rep???

Det har han desværre ikke før tidligst i det nye år.

Og forslaget med laser defekt er et RIGTIG godt skud.

Re: Defekt ps1 forslag til rep???

Og en defekt laser er det noget der er til at tjekke/måle for læg folk uden
særligt udstyr

og så lige en anden ting hvad betyder det endlig du har skrevet her hvis det
har noget med mit spørgsmål at gøre så fatter jeg ikke en meter af svaret

 "> Jeg kan virkelig ikke se, hvad det skulle betyde, at forbinde en 0,1 mm
X 1

Re: Defekt ps1 forslag til rep???

Læg mærke til de to streger efterfulgt at et mellemrum. Det er
signaturadskilleren, der fortæller dig (og dit program)  at her er der 4
linjers frit slag til at skrive, hvad man har lyst til.

Som jeg også har :-)