Defekt power switch på bærbar

Jeg har en Acer Aspire 1681WLMi, hvor power knappen er defekt..Jeg har
afmonteret dækslet over knapper og lamper og opdaget at netop denne knap er
mast flad. Knappen sad løst på printet og røg af, da jeg pillede ved den.

Jeg har taget et par billeder:

http://87.51.246.188/acer/IMG_1861.jpg

http://87.51.246.188/acer/IMG_1863.jpg

Efter at have forsøgt at kontakte Acer (ingen garanti længere) og undersøgt
andre muligheder for at købe et nyt print med knapper, vil jeg høre om nogen
her har et godt råd. Jeg er ikke ferm med en loddekolbe, men min stædighed
byder mig ikke at skrotte en god maskine pga. en defekt knap.

På forhånd tak

Martin /Helsingør

Re: Defekt power switch på bærbar

Ikke super godt billede. Hvad med knappen, er den helt kvast?

Det kan godt være en udfordring at finde en ny kontakt med samme
mål. (måske en der ligger tæt på kan bruges, men det er ikke lige til at
sige når man ikke har de omkringliggende plastikdele mellem fingrene)

Jeg er sikker på at vi er flere i gruppen her der gerne stiller en sikker
loddehånd til rådighed.

/Morten %-)

Re: Defekt power switch på bærbar

Knappen hedder en "SMD TACTILE SWITCH"
en typisk en ser så dan her ud
http://www.omron.com/ecb/products/sw/2/image/b3fs_gaikei01.gif
læg mærke til det lille diagram der viser hvordan kontakt sættet virker.
der kan være forskel, men det viste diagram er typisk
du kan måle med et ohm meter på en af de andre kontakter om det er sådan den
er lavet.
En anden vigtig ting er naturligvis, afstanden mellem lodde punkterne, den
fra mit link har 4 lodde terminaler.
Din har 6 terminaler men de to i midten bliver nok ikke brugt ( ohm meter )
Om du kan finde en mage til er heller ikke sandsynligt men du kan jo måske
bruge en anden der passer i afstand højde o.s.v.
dette firma har måske det du søger
http://www.rsonline.dk søg på SMD TACTILE SWITCH
Og så til loddningen , det kan gøres af dig ,men det kræver at du har en
meget fin spids på din lodde kolbe og noget loddetin der beregnet til smd
( meget tynd)
Hvis du ikke har mod på det kan du jo se om du kan finde en der har udstyret
og som vil lodde den i for dig.

håber du får noget ud af det :o)

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Re: Defekt power switch på bærbar

"Michael Meidahl Jensen" i en meddelelse

Jeg skal lige sige at jeg i mit indlæg går ud fra at
"power knappen" ikke kan laves igen !
det er svært at se på billedet hvor stor skaden er

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Re: Defekt power switch på bærbar

er
undersøgt
nogen

Hvis ikke knappen (switchen) ellers fejler noget, kan den loddes på igen.
ellers få fat i en switch fra en anden gammel bærbar. En nød løsning kunne
være at snuppe en af de switche ved siden af (en af dem som bedre kan
undværes)

Hvis du ikke selv kan lodde, så prøv at skrive til f.eks Kim Voss i
elektroniknyhedsgruppen , jeg er næsten sikker på han kan hjælpe (hvis han
har tid ;-)

mvh
JBH

Re: Defekt power switch på bærbar
Hej!

Skulle nok kunne lade sig gøre :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Defekt power switch på bærbar

Knappen fejler næppe noget - du skal bare lodde den på igen. Hvis den
alligevel er defekt snupper du bare en af de andre ved siden af som du
alligevel ikke bruger til noget!

--
Peter Andersen
www.mespilus.dk

Re: Defekt power switch på bærbar

Idéen om at stjæle en af de andre knapper bliver nok nødvendig, da denne som
sagt er flad og ikke klikker længere.

Jeg har kontaktet Kim og håber på lidt hjælp der. Tak til jer andre
foreløbigt.

Martin /Helsingør

Re: Defekt power switch på bærbar

Om alle de andre tiltag mislykkes kan det lille print erhverves fra Acer for
omkring 150,00 DKK

Ove Pedersen

Re: Defekt power switch på bærbar

Det var da opløftende nyt. Jeg har ringet og mailet dem, men jeg har ikke
fået noget livstegn overhovedet.

En teenage moder ville ligge søvnløs :-)

Hvordan opnår man kontakt med Acer?

Martin /Helsingør

Re: Defekt power switch på bærbar

Jo du kunne jo for eksempel sende en mail til mig på arbejde:

op at datacompagniet dot dk

Der findes sikkert en del andre firmaer der også beskæftiger sig med
reparation af Acer.

Ove Pedersen

Re: Defekt power switch på bærbar

Hej Ove