Defekt Phillips 32PW8505

Mine forældres ca 5-6 år gamle Phillips 32PW8505 er gået i udu :-(

Når det tændes (ikke fra standby) blinker standby LED´en hurtigt (ca 2
gange i sek) og der sker ikke mere. Inden jeg flår bagbeklædningen af
vil jeg lige høre om der er nogen der har nogle guldkorn til, hvad jeg
skal/bør kigge efter.

Mit umiddelbare gæt er at det laver powerdown da der er noget der ikke
"starter"

Nogen der ved hvad der er galt ? eller der kan pege mig i den
forhåbentlig rigtige retning ?

Mvh
Peter Dissing

Re: Defekt Phillips 32PW8505
Hej!

Find linietransistoren (på køleplade ved højspændingstrafoen) og kig på den/de
runde boosterkondensatorer lige foran. Flækker / brændte? Skiiiiiiift. BUen er
også død...

Kan også være løse forbindelser på det lille print (ikke det store forenden af
røret) på billedrøret (der går en ledning fra et sted ved BUen og hertil.

Løse forbindelser på boosterkondensatorer ved BUen eller heromkring. Evt.
trafo...

Hvis fejlen ikke er noget af ovenstående hopper jeg ud fra 3. sal ;-)))

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Defekt Phillips 32PW8505

Hej Kim

Mange tak for det hurtige svar. Jeg må lige have ryddet bordet så jeg
kan få "patienten" lukket op. Jeg vender lige tilbage når jeg har kigget
i det indre af tv´et.

Mvh

Peter Dissing

Uhh, Det giver da noget værre griseri ;-) Det bliver forhåbentlig ikke
nødvendigt.

Re: Defekt Phillips 32PW8505
Hej!

Ok :)

PS: Kan du ikke begynde at skrive svar under det du citerer? Sådan som jeg gør
her... Det gør det _meget_ nemmere at have gang i en diskussion - man kan nemt
se hvad du svarer på.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Defekt Phillips 32PW8505

Det var lige en fejl 40 !

Da min "gamle" fader ingen tålmodighed har kunne han ikke vente til idag
med at få tjekket Tv´et så jeg slipper for at lave det, og ikke mindst
slæbe på det.

Mvh
Peter D.

Re: Defekt Phillips 32PW8505
Hej!

Dvs. den gamle rad har snuppet dig i krybesporet og kontaktet en reparatør? Den
djævel - selvgjort er velgjort :-)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Defekt Phillips 32PW8505

Tjaee, 17 tommer var nok lige bette nok for ham. Så det kunne ikke gå
hurtigt nok :-)

/Peter

Site Timeline