Defekt lysdæmper frivillig søges

Jeg har en defekt lysdæmper men har ikke begreb overhovedet at kunne
reparere den. Har skilt kassen så man kan se den og det kan oplyses at ingen
sikringer er gået og der er ikke noget der er brændt. Er der en der vil
reparere den for mig. Hele lampen har en værdi på 600 og der er ingen
garanti mere.

Anyone?

/Carsten

---
Afsendte mail er certificeret virus-fri
Re: Defekt lysdæmper frivillig søges

Hvis sikringen er ok, og intet er brændt af, så ligger fejlen jo nok et
andet sted... Der kan dog nemt være noget der er brændt af, selvom det ikke
er sort :-)

--
MVH.

Nicolai

Re: Defekt lysdæmper frivillig søges
ikke
Og i øvrig hvor i landet befinder du dig, har ikke lyst til at tage fra kbh
til skagen  for at hjælpe dig
mvh allan

Re: Defekt lysdæmper frivillig søges

Hvor jeg befinder mig er da ligegyldigt, det er jo ikke mig som beder om
hjælp, men simsalabim :)

--
MVH.

Nicolai

Re: Defekt lysdæmper frivillig søges
kunne
oplyses
jo nok
selvom

Hvis det er en almindelig simpel triac-lysdæmper, er der ikke ret
mange muligheder. Prøv at ohme fra stikprop til triac, til
fatning, til stikprop. Kan være der bare er afbrudt et sted. Hvis
det er OK, prøv at skifte triacen (sort dims med tre ben :-).
Kunne måske også være noget knas med potmeteret.

--
Ulrik Smed,
Denmark, Aarhus

Re: Defekt lysdæmper frivillig søges

Ja, men nu er det jo ikke mig der beder om hjælp *GG*

--
MVH.

Nicolai

Re: Defekt lysdæmper frivillig søges
Det er en kompliceret ting (for mig) med 2 triac's, Ic'er m.m. Intet
potmeter, men touch dæmpning. Den kunne evt. sendes. Fylder ca 5 x 10 cm.
Bor i 2680 Solrød.

/Carsten

---
Afsendte mail er certificeret virus-fri
Re: Defekt lysdæmper frivillig søges
Hej Carsten,

Hvad står der på hhv. IC'er, TRIAC's og evt. andre aktive komponenter ?
Har dimmeren et navn/en modelbetegnelse ?
Har du mulighed for at poste fotos ?

Du skrev "Hele lampen har en værdi på 600". Er det en fast del af en lampe
eller hvordan ?

Kommer af og til i Ishøj.

--
Venlig hilsen,