Defekt lysdæmper frivillig søges

Jeg har en defekt lysdæmper men har ikke begreb overhovedet at kunne reparere den. Har skilt kassen så man kan se den og det kan oplyses at ingen sikringer er gået og der er ikke noget der er brændt. Er der en der vil reparere den for mig. Hele lampen har en værdi på 600 og der er ingen garanti mere.

Anyone?

/Carsten

--
Afsendte mail er certificeret virus-fri
SimSalaBim

Hvis sikringen er ok, og intet er brændt af, så ligger fejlen jo nok et andet sted... Der kan dog nemt være noget der er brændt af, selvom det ikke er sort :-)

-- MVH.

Nicolai

Reply to
Nicolai

"Nicolai" skrev i en meddelelse news:bpadl2$1kvm03$ snipped-for-privacy@ID-214824.news.uni-berlin.de...

ikke

Og i øvrig hvor i landet befinder du dig, har ikke lyst til at tage fra kbh til skagen for at hjælpe dig mvh allan

Reply to
Allan S. Kristiansen

kunne

oplyses

jo nok

selvom

Hvis det er en almindelig simpel triac-lysdæmper, er der ikke ret mange muligheder. Prøv at ohme fra stikprop til triac, til fatning, til stikprop. Kan være der bare er afbrudt et sted. Hvis det er OK, prøv at skifte triacen (sort dims med tre ben :-). Kunne måske også være noget knas med potmeteret.

--
Ulrik Smed,
Denmark, Aarhus

Hvor jeg befinder mig er da ligegyldigt, det er jo ikke mig som beder om hjælp, men simsalabim :)

-- MVH.

Nicolai

Reply to
Nicolai

Ja, men nu er det jo ikke mig der beder om hjælp *GG*

-- MVH.

Nicolai

Reply to
Nicolai

Det er en kompliceret ting (for mig) med 2 triac's, Ic'er m.m. Intet potmeter, men touch dæmpning. Den kunne evt. sendes. Fylder ca 5 x 10 cm. Bor i 2680 Solrød.

/Carsten

--
Afsendte mail er certificeret virus-fri
SimSalaBim

Hej Carsten,

Hvad står der på hhv. IC'er, TRIAC's og evt. andre aktive komponenter ? Har dimmeren et navn/en modelbetegnelse ? Har du mulighed for at poste fotos ?

Du skrev "Hele lampen har en værdi på 600". Er det en fast del af en lampe eller hvordan ?

Kommer af og til i Ishøj.

--
Venlig hilsen,
Søren