Defekt loddestation

Jeg har en Velleman VTSSC50N som er lidt over to E5%r gammel. I dag
ville loddekolben pludselig ikke blive varm. Jeg har mE5%lt 24V AC ud af
stikket og checket sikringen. Ledningen ser ikke ud til at have knE6%k,
men jeg kan ikke mE5%le nogen modstand mellem ledningerne. Hvis jeg
justerer temperaturen ned til omkring 200 grader, blinker lysdioden
som den plejer at gF8%re, nE5%r loddekolben er varm. Jeg har ikke mulighed
for at flytte kolben over i en anden station for at teste den.

SpF8%rgsmE5%let er nu, om det er kolben eller stationen der fejler noget
og i sE5% fald hvad.

Nogen gode idE9%er?

mvh
Jesper

Re: Defekt loddestation

Knækket ledning, eller defekt varmelegmen.

Re: Defekt loddestation
On Jan 24, 10:11A0%am, "Klaus D. Mikkelsen"

Det er ogsE5% min umiddelbare konklusion, i betragtning af at jeg ikke
kan mE5%le nogen modstand gennem kolben. Er der en med en tilsvarende
station der kan mE5%le efter og fortE6%lle mig, hvilken modstand jeg burde
forvente?

Nu skal jeg sE5% bare se, om jeg kan finde kviteringen. Den er lige
under to E5%r gammel, sE5% der burde vE6%re garanti pE5% endnu...

/Jesper

Site Timeline