Defekt IBM T21 - Råd?

Hej!

Jeg prøver at reparere en IBM T21 bærbar, som ikke vil tænde. Den blinker
hurtigt på harddisk- og batteriindikatoren, men så sker der ikke mere. Blæser
eller harddisk osv. starter slet ikke.

Gode idéer? Strømforsyningen giver de 16V den skal og jeg har skilt maskinen ad,
men intet umiddelbart mistænkeligt fundet (endnu).

Jeg har også prøvet at tænde den uden batteri, harddisk, ram etc. men intet fik
den til at starte :(

XFUT dk.edb.hardware.baerbar
--
Mvh, Kim Voss Schrader

"God bless the american smallblock"

Re: Defekt IBM T21 - Råd?
Hej!

Hmm, jeg har fået målt lidt på strømforsyningen og spændingerne hopper lige en
gang når man tænder, men jeg kan ikke rigtig overskue hvorfor. Synes ikke rigtig
jeg kan finde noget defekt i strømforsyningen (baseret bl.a. på en MAX1632).
Fandt dog en 22µF lyt hvor der kun er ca. 1V henover (det er en 20V lyt), men
jeg kan ikke gennemskue hvor den er forbundet til :(

Er det mon muligt at fremskaffe et diagram over bundkortet eller kan jeg lige så
godt glemme det? Det er surt at prøve at følge baner på et print med mere end 2
lag :(

Site Timeline