Defekt centrallås, hjælp

Hej,
Min hjemmemontere central lås er holdt op med at virke efter 5 års tro
tjeneste. Jeg kan ikke finde ud af hvad der er galt med den, jeg kan blot
konstatere at sikringen til Actuator'en ikke er gået og at den måles 12V i
denne ledning.
Centrallås sættet har 2 "aktive cylindre" som når de skubbes op eller ned
låser de 3 øvrige låse op.
Hvor forslår i kloge hoveder jeg skal gøre?

Billeder af Actuator'en:
Fra oven:
http://img110.imageshack.us/img110/1434/topbb3.jpg
Fra siden:
http://img105.imageshack.us/img105/9650/sidejv6.jpg

Jeg har X-postet til dk.fritid.bil og dk.teknik.elektronik

Re: Defekt centrallås, hjælp

Jeg aner ikke hvad der at galt, men det er ikke aktuatoren du har
fotograferet, aktuator kontrol enheden. Der er ingen aktuator inden i den.

--
Hilsen Mikkel Lund
Re: Defekt centrallås, hjælp

Køb et nyt sæt hos thansen til 249 kr:

http://www.thansen.dk/search.asp?c84%3689513&n=0

og brug de nødvendige stumper derfra - dét gjorde jeg i sin tid da mit var
for elendigt - virker fremragende.
            Hans
Re: Defekt centrallås, hjælp

Virker ikke - prøv dette:

http://kortlink.dk/3rmd
            Hans
Re: Defekt centrallås, hjælp

Det kræver dog at ALLE dele i låsen er serdeles velsmurte og letgående. Jeg
havde engang for mange år siden monteret et sådant sæt i en Sierra og her
havde motorene i låsecylindrene lidt problemer med at trække låsen frem og
tilbage

--
Tom

Re: Defekt centrallås, hjælp