defekt CANON S20 digital camera

Har et Canon Powershot S20 digital camera, virker og tænder fint og kan zoom

  • billede i display mv. MEN KUN NÅR INTET CF-KORT er sat i!! når jeg sætter CF kort i er det helt dødt og vil ikke tænde! Har prøvet med 3forskellige CF kort på hhv.
16, 32, 48mb og samme resultat, kan det repereras? Nogen der kender dette problem eller er det lige til skraldespanden??

på forhånd tak

--
Ved svar fjern SNABELAFJERN og erstat med @ i email adressen, tak.
Reply to

Kan du udelukke muligheden for kortslutning evt. når et kort indsættes? Hvad sker der når du sætter et CF-kort ind imens det er tændt?

Reply to
Jesper Staun Hansen

Prøv lige at kigge efter om der er nogle af benene til kortet, der er bøjet.

--
Ulrik Smed
Aarhus, Denmark

Audi_quattro skrev:

Ja, jeg vil nok også mene ligesom Ulrik, at det er bukkede ben der er problemet her.

Hvis benene er intakte, så er det nok en knækket lodning. Så vidt jeg husker sidder batteriet lige bagved hukommelseskortet, og terminalerne der får kontakt til batteriet sidder på siden af batterisiloen, så dårlige lodninger der slipper når du sætter CF-kortet i er da en mulighed.

// Per.

Reply to
Per Jensen

Audi_quattro skrev:

Tvivlsomt batteri der ikke kan klare den ekstra belastning af CF-kortet?

Reply to
Lars Schaumburg-Müller