Defekt billedrør på LX5500

Hej NG.

Der sidder jo en del B&O guruer som i al fredsomlighed kappes om at svare
først på diverse indlæg.
Her kommer så 3 (små ??) problemer fra mig:

Mit elskede pianosorte Beovision LX5500/SAT/PIP:
 - med ridse i kontrast/"anti"refleks skærmen. Stor ridse. Ny kontrastskærm
anskaffes via et reservedels TV, som skrælles og tiloversblevne stumper
(kabinet + billedrør) kyles i skrot-containeren. Ca. ½ år senere bliver der
endelig tid til at skifte glaspladen. Skrue-skille ............ Pokkers også
! Ridsen er i billedrøret !
Måske har TV'et været væltet på et tidspunkt ?

 - Samme TV. Med sort billed (f.eks. rulle-tekster), er der grå-hvide
vertikale "skygge-aftegninger", startende i venstre side, som fader ud mod
midten. 6-8 stykker synlige. Altså ikke skygger som signal-refleksioner, -
mere som farve urenhed (det ER ikke farve urenhed).
Måske har det været væltet på et tidspunkt ? Et løstsidene gitter/maske
måske ??

 - Nogle gange (måske når fugtigheden er rigtig (eller forkert)), kommer der
nogle kraftige gnist-smæld fra kassen. Samtidig er det synligt på skærmen.
Ligesom overslag. Billedet hopper lige engang, - eller også "forsøger" det
måske at klappe sammen til en horisontal streg ??

3 ting der for mig pejer i retning af et billedrørs skift. Eller hva´ ??
Pokkers også at jeg fik kastet det reservedels-rør ud. Øv øv øv.
Men hvor finder jeg såden et rør ?? Hvilke andre apparater sidder der
tilsvarende rør i ?? Philips måske ??

Beolink 5000: Hvor finder jeg en BRUGER-manual til B&Olink 5000 ?? Jeg har
en service-manual.
Jeg ved i sidder derude og kender hemmelighederne. Og i plejer jo at være
flinke til at dele dem. F.eks:
 - service menu
 - PIP
 - andre gode tricks (imponator fif)

PS. På et tidspunkt i et tidligere "Browser liv" havde jeg et link (samlet
op her i NG's, til en dansk side med til reperations tips og links: bl.a.
til en russisk side med manualer (mest monitorer). Men nu er mit link røget
sig en tur pga. ny maskine.
Er der ikke en som kender det link.

Mvh Morten Koch

Re: Defekt billedrør på LX5500

Hejsa

Jeg plejer at bruge Kim Voss Schrader's side som udgangspunkt.
Det er en god side at have i baghånden :-)

http://www.kampsax.dtu.dk/~schrader /
Håber det er iorden med ham, at linke til den.....

Andet kan jeg vist ikke hjælpe med.

/Brian

Re: Defekt billedrør på LX5500
Fantastisk.
29 min. og så var der korrekt svar på mit PS.
Endda på trods af, at jeg havde fået postet i en forkert gruppe.

Tak Brian

Re: Defekt billedrør på LX5500
hvor er jeres svar blevet af ????

Jeg ved da, at både Brian og Kim Voss var flinke og svare, men nu er jeres
svar "blevet væk".
Er det min Outlook der fejler, eller er i blevet "fornærmede" og har selv
slettet jeres svar ??

Hmmmmm, mærkeligt

Mvh Morten

kontrastskærm
der
også
der
røget

Re: Defekt billedrør på LX5500

Og det gjorde jeg så, - så var også det nye indlæg væk. Sorteret på
dato/tid, på afsender (jeg ved da hvad jeg selv hedder) og på emne; ingen
resultat. Men en søgning gav rask vel hele striben........hmmmmmmmm.

Et bud på en bedre reader kunne være ???????
Jeg har prøvet Forte Agent, men syntes ikke den er særlig logisk
Så har jeg prøvet News Rover, men den er jo trial, og jeg er jyde ??

Mvh Morten

Re: Defekt billedrør på LX5500
Hej igen.
Bedre for sent end aldrig. (Konen plejer godtnok at sige bedre sent end for
tidligt, - i en lidt anden forbindelse :-))

komme

Det syntes jeg lyder fornuftigt. Striberne aftager jo netop i styrke.

i et

Ja se det ved jeg ikke. Jeg er nemlig ikke i besiddelse af et TV nr. 2 der
har scart :-(

Print-banen er fjernet (eller gabet er gjort ca dobbelt så bredt), og indtil
videre lyder det til at have hjulpet.
Det var da et stykke af vejen :-)

Mvh Morten

Site Timeline