Defekt Beovision 5102 - ændrer farver periodisk.

Hejsa,

Jeg har et ældre men godt Beovision 5102, som har det med at skifte
farver i perioder, sådan at farverne bliver kraftigere og mindre
kraftige.

Jeg har prøvet at efterlodde diverse konnektore på de forskellige
print, samt lodninger på printet bag billedrøret, uden det ændrer på
noget.

Har nogen af jer en ide om, hvad man kan forsøge at få "normale"
farver igen?

--
Mvh.
Alex T.

Re: Defekt Beovision 5102 - ændrer farver periodisk.
Hej Lars,

Det vil jeg prøve at kikke på.
Det er de seks som sidder i den del man kan vippe ud, hvor voloume,
bas, diskant, kontrast osv. kan justeres, ikke?

Ok, nu er jeg ikke den store haj til TV'er, så jeg ved ikke hvad
cromaprintet er for noget?

Jag syntes det er fino kvali, men har jeg billede og lyd, så er det
også godt nok for mig. :-)

Tak for info, måske det bliver aktuelt, men som sagt, jeg er ikke
meget inde i hvordan et TV hænger sammen, så det er nok begrænset hvor
meget jeg har lyst at pille i det. :-)

Men der sidder tre print på den lille "låge" til venstre, hvis man ser
det bagfra - foruden printet til TTV modulet, som jeg formoder er det
som sidder på den anden side af "lågen".

Det er på de tre print jeg har omloddet diverse konnektore, printet
med højspænding i højre side af TV'et, holder jeg indtil videre
nallerne fra.

--
Mvh.
Alex T.