Defekt Beo4 - reagerer laaangsomt (evt. vand)

Jeg har en knap 10 år gammel Beo4 til mit B&O fjernsyn og video der
pludselig er holdt op med at virke. Jeg har en formodning om at der er
kommet lidt vand ned efter noget rengøring.

Den står på "TV" og det er umiddelbart ej muligt at få den til at vise
andet.

Eneste mulighed er "LIST" hvor den laaangsomt kan skifte til "SPEAKER"
og "V.SETUP". Men fjernbetjeningen virker ikke og kan ikke tænde mit
TV længere.

Jeg kan også holde den røde sluk knap nede samtidig med "LIST" og så
fremkommer i displayet "OPTION?" men jeg kan ikke få den til at
reagere på noget! (eneste mulighed er at tage batterierne ud/i).

Er der nogen der har gode råd eller kender nogen som kender nogen som
kan lave den slags...

På forhånd tak,

Jens Mikkelsen

Re: Defekt Beo4 - reagerer laaangsomt (evt. vand)

Nyt batteri måske......?

Jens

Re: Defekt Beo4 - reagerer laaangsomt (evt. vand)
Hej!

Skift først og fremmest batterierne. Hjælper det ikke kan du adskille
fjernbetjeningen og rense den - der er sikkert kommet sodavand i den efter alle
disse år på dit sofabord :o) Du skal rense mellem printet og kontaktpunkterne så
der er rent (det kan være en tast "hænger"). Brug alm. ajax og en blød klud.
Fjernbetjeningen kan iøvrigt godt tåle en (forsigtig) tur med opvaskebørste og
sulfo efter adskillelse, men dyp ikke printet (rens det kun med Ajax) i vandet
og lad stumperne tørre grundigt inden du samler dem igen.

--
Mvh, Kim "Modified to fail" Schrader

Re: Defekt Beo4 - reagerer laaangsomt (evt. vand)
Hej Kim og forløbig mange tak for hjælpen.

Forsøgt gennem et par dage at adskille fjernbetjeningen. Fjernet 3
skruer men kæmper fortsat med at åbne denne (indrømmet: jeg er ikke
noget teknisk vidunder og hænderne vender lidt forkert).

Hvordan får jeg adskilt fjernbetjeningen? (er der nogen skruer eller
lignende jeg mangler?, skal jeg forsøge at åbne oppe ved displayet med
risiko for det går i stykker? eller er det i bunden jeg skal gribe det
an?)

Endnu engang tak for hjælpen
Jens Mikkelsen

On Sun, 21 Aug 2005 17:11:27 +0200, Kim Voss Schrader

Re: Defekt Beo4 - reagerer laaangsomt (evt. vand)
Hej!

Hmm, skruerne sidder under plasticdækslet på bagsiden og fjernbetjeningen åbnes
_nemt_ når de alle sammen er ude.

Brug ikke vold - skruerne på bagsiden er nok til at gøre den nem at åbne. Hvis
man ellers løsner dem alle...

Har desværre ikke en liggende så jeg kan guide dig.

--
Mvh, Kim "Modified to fail" Schrader

Re: Defekt Beo4 - reagerer laaangsomt (evt. vand)

Hvis

Jeg kiggede heller iokke efter da jeg stod med en i hånden idag, men kunne
der ikke være tale om 2 skruer bag batteridækslet?

Mvh. Uffe Ravn

Re: Defekt Beo4 - reagerer laaangsomt (evt. vand)
Hej!

Der sidder nogen (som jeg også skrev), ja.

--
Mvh, Kim "Modified to fail" Schrader

Re: Defekt Beo4 - reagerer laaangsomt (evt. vand)

Der sidder også en skrue under klistermærket bag batteridækslet.

Søren

Re: Defekt Beo4 - reagerer laaangsomt (evt. vand)

Hej Kim

kunne

Min eneste undskyldning, må være at jeg ingen brille havde på igår.

Mvh. Uffe Ravn

Re: Defekt Beo4 - reagerer laaangsomt (evt. vand)
Tusind tak for hjælpen alle.

Der var i alt 4 skruer og korrekt gemte den sidste sig bag et
klistermærke bag batteridækset (lurvet).

Forsøgt afhjælpning med ajax osv. desværre uden held. Så symptomerne
er fortsat uændrede.

Andre der har gode råd eller kender nogen som mod betaling har lyst
til at prøve kræfter hermed?

På forhånd tak,

Jens Mikkelsen

On Wed, 24 Aug 2005 23:09:45 +0200, "Uffe Ravn"

[...]

On Wed, 24 Aug 2005 09:22:46 +0200, Kim Voss Schrader