Default værdier til register i VHDL

Hej,

Jeg er igang med at lave en driver til et mindre TFT-display
(320x240px) i VHDL.
Jeg har lavet nogle simple test-programmer som fint kan tegne pE5%
skE6%rmen, men det er jo ikke sjovt i lE6%ngden.
Derfor tE6%nkte jeg at det kunne vE6%re skE6%gt at fE5% et fotografi ud p=
E5%
skE6%rmen.
Jeg har skrevet et program i C, som giver mig den binE6%re farvekode for
de tre farver, til hver enkelt pixel - det er altsammen meget godt.
Problemet er nu, at jeg har 76800x18bit, som skal ned i et register i
min FPGA. Herfra kan de ved init, blive smidt videre ud i den memory
som skE6%rmen bliver tegnet fra.

Mit spF8%rgsmE5%l er sE5%: Hvordan sF8%ren gF8%r jeg det smartest? Skal jeg
virkelig have 76800 linjer kode til at initialisere registeret?
Er der en anden/smartere mE5%de jeg kan gribe det an pE5%?

Jonas Jalling

Re: Default værdier til register i VHDL

Kode? VHDL eller C, jeg er ikke lige med her.
PrF8%v at forklar lidt mere prE6%cist hvad det er du roder med.

/Thomas

Re: Default værdier til register i VHDL

Jeg har et array pE5% 76800x18 bits. (et billede hvor de to mindst
betydende bits for hver farve er fjernet). Dette array skal jeg have
ind i min VHDL-kode sE5% jeg kan bruge det i min FPGA.
Enten kunne jeg gF8%re noget i retning af:
reg[0] 3D% "100010110100101101";
reg[1] 3D% "001011011000110110";
.2E%.
reg[76799] 3D% "011011011100001011";

Eller ogsE5% (som jeg havde hE5%bet):
reg[] 3D% include(data.txt)

, hvor data.txt indeholder arrayet.

HE5%ber det gjorde det mere klart.

Jonas Jalling

Re: Default værdier til register i VHDL
On 23 Apr 2007 02:05:48 -0700, "dk.teknik.elektronik"
Hvor har du det array henne? I en fil, på dit skrivebord eller hur'?

Et det problemet? Hvis ja, kan du ikke bruge Excel til hjælp her?

Ja, men ikke "i hånden" vel?

Det bliver vel til det samme som ovenstående bortset fra, at din VHDL
compiler hjælper dig?

Hmm, du taler meget indforstået ;)

/Thomas

Site Timeline