DECT, er det en standard?

Jeg har tre telefoner af Siemens Gigaset 2000 serien. Er DECT så meget
standard, at man kan blande 3000 eller 4000 serien sammen med de
eksisterende? Kan man også anvende andre fabrikater DECT telefoner?
--
Med venlig hilsen, Jørgen

Re: DECT, er det en standard?

nyhedsmeddelelse:bretiq$8eg$ snipped-for-privacy@news.cybercity.dk...

Det burde du kunne.

Ejvind Andersen
Re: DECT, er det en standard?

Jeg kan fortælle at 2000 serien og 3000 serien passer sammen, selvom
Siemens påstår noget andet, har selv prøvet det. DECT er setop en
standard så alle DECT telefoner teoretisk set kan bruges sammen. Men de
små finurligheder som der findes i forskellige telefoner er ikke
standard, eksempelvis babyalarm i 3010 micro, og kan derfor ikke bruges
på forskellige telefonfabrikaters typer.

det er Modelbane Europas hjemmeside
Re: DECT, er det en standard?
On Sat, 13 Dec 2003 13:22:05 +0100, "Klaus D. Mikkelsen"

Nej. DECT er blot en standard for digitale trådløse telefoner,
frekvensbånd, kanaltildelinger, modulation og så videre. DECT
garanterer ikke i sig selv kompatibilitet mellem forskellige mærker og
modeller.
Det blev der råbt en del op om da DECT kom frem, så ikke så længe
efter kom en udvidelse til standarden, kaldet GAP (Generic Access
Profile). Alle DECT telefoner/basestationer med GAP skulle således
kunne bruges med hinanden, og praktisk talt alle DECT telefoner fra
den sidste håndfuld år har også GAP.

Korrekt. GAP er kun et minimumssæt for hvad en trådløs telefon skal
kunne for at lave og modtage opkald. Alt andet er producent- /
modelspecifikt.

M.v.h. Mikael

--
Mikael Ejberg Pedersen

Re: DECT, er det en standard?
Tak for jeres klare svar. Jeg vil prøve mig frem ved at låne en Gigaset 3000
Med venlig hilsen Jørgen.

Site Timeline