Debug/breakout af RS485

Hej gruppe,

Jeg skal lure lidt på noget RS485 kommunikation.
Har sat en RS485/RS232 konverter på og får masser af data ind i min
terminal.

Findes der nogen metoder hvorved jeg kun modtager det node 1 sender uden at
pille node 2 af bussen ? Der er kun 2 noder + min konverter på bussen.

På RS232 er det jo bare at koble sig på TX på node 1 men den går jo ikke
her.

Mvh
Anders

Re: Debug/breakout af RS485

hej Anders

Hvis du bryder RS485 bussen og sætter 2 stk RS485/RS232 konvertere med et
krydset RS232 kabel i mellem, så bussen kører igen.

node 1, RS485 -----  RS485/RS232    X   RS232/RS485 ---- RS485, node 2

Du kan nu på  X, RS232 se fra hvilken side data kommer

Mvh.
viggo

Re: Debug/breakout af RS485

Cool, den havde jeg ikke selv luret :-)

Så er det jo bare at bestille en konverter mere.

1000 tak for tippet.

Mvh
Anders

Re: Debug/breakout af RS485

prøv evt. at kigge på http://www.docklight.de/ de har et godt program til at
kigge på serielle data

--
Venlig hilsen

Viggo

Re: Debug/breakout af RS485

et
at

Docklight fungerer ikke i ModBus mode (= RS485mode.) RTS-signalet blir feil
begandlet.

HM

Site Timeline