DDR RAM memory tester

Hejsa Ng

Jeg er på jagt efter en professionel RAM tester som kan teste
forskellige typer RAM til bl.a. Desktop samt Laptop.
Eks. SDRAM og DDR RAM.

Er der nogle der kender nogle gode forhandler det er uden betydning
(næsten) hvad den koster og hvor i verden den befinder sig.

Jeg har fundet en her "RAMCHECK" som er et rigtig godt bud men kender du
  / I nogle andre end lige denne.

Jeg benytter mig lige nu af SIMSCHECK II men den kan ikke bruges til at
checke DDR RAM :-( nu er der så en mulighed for en ombytter til ca. halv
pris.

Se link.

http://www.memorytesters.com/products.htm

Nå, men jeg håber at I kender nogle flere typer som der måske kan bruges
i stedet.

De bedste hilsner

J.

Re: DDR RAM memory tester

Jeg har den omtalte tester, og er godt tilfreds. Før den havde jeg en ældre
tester fra Microscoope, men jeg ved ikke, om de laver ramtestere mere.

Muligvis kan du også finde noget hos Danbit, de har før haft den slags.

Claus

Re: DDR RAM memory tester
Hej Claus

Danbit i Køge sælger dsv. ikke denne type tester, jeg har ringet for
nogle uger siden til dem.
De sælger kun tester til at sætte i selve maskinen.
Det ligner nogle store ram moduler. :-((

http://www.danbit.dk/produkter/2601.phtml

Har du så RAMCHECK eller SIMCHECK II. hvis du har SIMCHECK II hvad
bruger du så til at teste DDR RAM moduler med til Laptops.

Har du evntuelt et link til Microscope hjemmeside.?

Kender du / I ellers flere typer RAM tester.

De bedste hilsner

J.

Re: DDR RAM memory tester

PCI  dimserne kender jeg godt, men de er for besværlige at bruge, når man
skal ud til folk, og de fordrer, at maskinen kan boote,  og det er jo ikke
altid tilfældet, hvis der er ramfejl.

Min tester hedder Ramcheck plus og kan teste det hele, det er kun et
spørgsmål om at købe det rigtig adaptorsæt. Jeg har ikke den adaptor til 200
pins SO, fordi jeg næsten aldrig roder med laptops.

nej, ikke lige ved hånden, jeg kan ikke huske det rigtig firmanavn. Prøv at
søge på google under microscope pci test, så dukker der måske noget op.
Firmaet laver debuggerkort og testudstyr til bundkort. Jeg har et af deres
gamle kort, men de er ikke brugbare i dag til noget fornuftigt i dag.

ja, jeg kender en mere, men kan simpelthen ikke komme på navnet. Jeg skal
prøve at finde ud af det.

Claus

Re: DDR RAM memory tester

Det er nemlig rigtig det funger slet ikke optimal.

Ramcheck Plus har også nogle rigtig gode egenskaber, den kan også
tilsluttes til en PC.

Kender du nogle steder i DK hvor den kan købes / opgraderes til eller er
det kun via udlandet den kan fås.?

OK

Det ville da bare være super.

De bedste hilsner

J.

Re: DDR RAM memory tester

Nej, jeg købte min sidste år i februar, og jeg brugte *meget* lang tid på at
finde noget i nærheden, og det lykkedes ikke. Så jeg fik en bekendt til at
købe den med hjem fra USA. Man kan sikkert godt få noget i danmark, men så
er de næppe lige så smidige.

Du må prøve at ringe rundt til diverse importører og grossister med
måleudstyr

Her er iøvrigt et link til Micro-scope, men så vidt jeg kan se, har de ikke
længere ramtestere. Den jeg havde var nok 12-13 år gammel.

http://www.micro2000uk.co.uk/products/toolkit/features.htm

Claus

Re: DDR RAM memory tester
OK

OK

Super tak for det og 1000 tak for din venlighed.

De bedste hilsner

J.

Re: DDR RAM memory tester

Dette firma laver kvalitetsprodukter! : http://www.triadspectrum.com /

Jeg kan klart fraråde dig produkter fra http://www.simmtester.com/ og
http://www.tanisys.com /

Hvis prisen virkelig er ligegyldig, - så kan du jo selvfølgelig også tage
springet til http://www.advantest.com/ ;o)

Ovenstående erfaring er fra min tid hos det nu hedengangne Memory Card
Technology.

/Morten

Re: DDR RAM memory tester

Det kan jeg se, det er en rigtig gode side du har fundet der.

Tror du ikke "TurboCATS I Memory Test System "

http://www.triadspectrum.com/products/tc1/intro.html

Ville være den bedste løsning for mig da den kan teste SDRAM samt DDR RAM ??

Dem har jeg også været inden på det var heller ikke lige min kop the.
Så den vil jeg tage til mig.

Super fedt udstyr de har uden tvivl og sikkert uden tvivl super prof og
super dyrt men ok den var da en super oplevelse at kikke på deres prof.
udstyr tak for dit link. :-)

Ok

http://www.triadspectrum.com/ ser helt sikkert ud til, at det kunne være
det helt rigtig som jeg leder efter lige nu.

Men ok hvis der er flere som kender nogle andre Professionelle RAM
tester så sig endelig til.

De bedste hilsner

J.

Re: DDR RAM memory tester

??

Jo, men vær opmærksom på at du stadig skal have ét cartridge til SDRAM og et
andet til DDR.
Det meste af tester-elektronikken ligger på disse cartridges, og de er
dermed ikke helt billige.
Til gengæld er den del af testeren hvor display og taster er i, ikke ret
dyr - da det blot er en "skal" og et brugerinterface for de forskellige
cartridges.
Det er med denne slags udstyr som med så meget andet; Man får hvad man
betaler for. Triad Spectrums testere er de mest stabile og holdbare jeg har
prøvet, - hvorimod CST og Tanisys giver svingende testresultater og går
hurtigt i stykker.

Dengang var den nærmeste forhandler Alpha-Test i Tyskland, - men måske har
de fundet en dansk forhandler siden.
Kan ikke huske hans navn, - men gutten hos Alpha-Test taler fint engelsk og
er såmænd også en flinker fyr.
http://www.alpha-test.com /

/Morten

Site Timeline