DCF77

Nogen her der har leget med DCF77  ??

Jeg har brug for at vide, om informationen om minut indeholder det aktive
minut-tal eller kommende minut-tal.

Minuttet skifter jo ved det 59'sne sekund, men informationen om minuttalet
kommer først 20 sek. senere.

Det samme må gælde time-tallet.

Hans-Ole

Re: DCF77

Det er vi vist en del, der har, men det er læge siden

Jeg har en god hjemmeside, jeg brugte sidst jeg havde hånden i det:

http://www.prog-link.com/dcf77/dcf77-contents.html

Bo //

Re: DCF77
Hej Hans Ole

Det er hvad jeg bruger:

DCF-ur.

77.5 kHz Frankfurt type 23RC20.

Baud : 2400,8,n 2.

Første kolonne er ASSI, anden er decimal og tredje er Hex. Læses nede fra og
op.

Time: 2001.10.20,13.13.00; sommertid
B star for et minut med fejl, uden fejl er det et A.
   B   66   42
   ÿ    0    0
   ÿ   13    d
   ÿ   13    d
       20   14
   ÿ   10    a
        1    1

Time: 2001.10.20,13.16.00; sommertid
F star for mange minutter med fejl.
  F   70   46
   ÿ    0    0
       16   10
   ÿ   13    d
       20   14
   ÿ   10    a
        1    1

Tidssignalet udsendes på RS232 porten ca. 2 Sec. efter minutimpulsen.
A"sommertid""minutter""timer""dag""måned""år"

synkronisering: minutimpuls
 -----l------------------------------------l------------
data: anonsering
--------lllllllll---------------------------------lllllllll-----

Template i Indaktid 650 (negerskriver).

#@^#Gh#G#H
Satalit-ur.

Type 23RC21.

Baud : 9600,8,n 2.

D:YY.MM.DD;T:n;U:HH.MM.SS;      s

Ca. 10 sec. Efter minutimpulsen skrives det næste tidssignal, dvs.
tidssignalet er
Rigtig når minutimpulsen kommer.
T står for dag nummer,det lille s står for sommertid.

synkronisering:
 ---------------------------------------l----
data:
---llllllll--------------------------------------
der er ca.50 sec fra anonsering til synkronisering

Template i Indaktig 650 (negerskriver.)

#BD:dd.oo.yy;xxx;U:hh.mm.ss;xxx   #
     2 <sp>

Re: DCF77
Der er ikke noget med at minutterne kommer senere.
Først kommer der hele informationen, der fylder 59 bits sendt med 1 bit
per sekundt.
Når det mangles et signal, på 60 altså, da skal informationen benyttes.

Et billede: http://www.captain.at/howto-dcf77-time-code.php

--
Christen Fihl
http://HSPascal.Fihl.net /

Re: DCF77

Klokken er 21 03 .... NU

Det er det kommende tidspunkt.

Leif

Re: DCF77

Så kort kan det gøres. Jeg takker alle for hjælpen. Det var dét, som jeg
skulle have på det rene.

Hans-Ole

Site Timeline