DCF signal mangler på urerne

I snart en god uges tid, har ingen af mine radiostyrede urer kunne fange
DCF- signalet fra Frankfurt. Bor i Kbh og der har aldrig været problemer med
modtagelse før.

Andre med det problem?

Sender Frankfurt nu med lavere styrke?

God Kr. Himmelfartsdag til alle,

Morten

Re: DCF signal mangler på urerne

Det er *meget* afhængig af vejret, især når vi er så langt væk derfra, som
vi nu engang er.
Jeg har desværre ikke flere DCF-ure tilbage, men kan i hvert fald huske at
det til tider kunne være svært at få signalet ordenligt igennem. Og det
kunne være sådan i længere tid.

Men det er ikke sådan at du har drejet uret, så det ikke "peger" mod
Frankfurt?

I lige måde.

Mvh Hauge

Re: DCF signal mangler på urerne
Hauge,

Tak for svaret.

Tidligere, altså indtil for en uges tid siden, modtog urerne signalet uden
problemer.. har vægur, div. stående ure, armbåndsur. De står/ sidder i hver
sin retning og ingen fanger Frankfurt nu :-(

Hvorfor har du ikke DCF eller evt. MSF længere, om jeg må spørge?

/Morten

PS! Købte iøvrigt et RadioControlled ur i Florida i november. Det fangede
Boulder,CO i FL uden problemer og også MSF her i Kbh. Men det har sgu heller
ikke virket den seneste uge. Hmmmmmmmmmm............ måske har du alligevel
ret!

Re: DCF signal mangler på urerne
Hej Morten

Ikke her, det ur jeg kan se siger at signalet er ok og når jeg
lytter til DCF, ja så lyder den faktisk helt normel.

Ikke noget de skriver op selv, men du har måske noget lokal
støj der genere.

Re: DCF signal mangler på urerne

Vækkeuret klager sig ikke, så nej....

Re: DCF signal mangler på urerne

Ingen problemer her. Du må rundt og kigge efter lokale støjkilder...
-ny PC
-nyt fjernsyn
-nyt?

Bo //

Re: DCF signal mangler på urerne

Mine 5 stk  virker fint her i Køge

Hans

Re: DCF signal mangler på urerne

"Morten Larsen"

Der er ingen problemer i Hørsholm. En lokal støjkilde er sikkert aarsagen.
Du kan finde den med en langbølgemodtager.

Aage

Site Timeline