DC over videokabel, kan man det?

Hej, jeg er ved at installere noget overvågning.

Som Videokabel benytter jeg RG-52 kabel (50 Ohm Skærmet kabel)
Jeg skal og trække noget strøm til kameraerne, men tænkte på jeg en gang
havde et
Philips overvågnings kamera hvor der blev sendt strøm og video i samme
skærmede kabel.

Jeg gætter på det må være noget med at sætte en kondensator i video ind og
udgangen for at filtrere DC (12volt) fra.

Eller er jeg helt galt på den..

Har ikke prøvet endnu, da jeg helst ikke ønsker at brænde noget af. Men er
det muligt?

Hilsen Jan

Re: DC over videokabel, kan man det?
Du kan købe noget RG58 kabel hvor der er to strømledere smeltet sammen med
kabelet..
det bruger vi altid til overvågning

//Brian

Re: DC over videokabel, kan man det?

Hej JAn

Det er helt korrekt.  Jeg kan dog ikke lige huske bestykningen, men det har
været brugt i årevis til antenneforstærkere, hvor power-suply sidder i stuen
og selve forstærkeren ved antennen.
Prøv at søge  på diagrammer på antenneforstærkere

Kim

Re: DC over videokabel, kan man det?

Jeg havde også engang sådan et overvågningssæt med kameraer der fik
forsyning over coax'en. En strømforsyning med nogle coax ud/indgange til
kameraer, og en udgang til en monitor. Jeg tror den fødte kameraerne med en
strømgenerator, eller måske simpelthen gennem en 75 ohms modstand (som så
samtidig var kabelterminering). Kameraet kunne så overlejre DC'en med
videosignal, fordi forsyningen var 'blød'. Det signal tog man så gennem en
kondensator og ledte til monitoren.

Til antenneforstærkere bruger man en seriespole til at spærre for HF'en, men
ellers er det samme princip.

--
Ulrik Smed
Aarhus, Denmark

Re: DC over videokabel, kan man det?
Når man nu tænker på det er et video signal, hvilken størrelse kondensator
vil i så mene jeg bør sætte i serie ?

Hilsen Jan

Re: DC over videokabel, kan man det?

Den må godt være halvstor, for ikke at få problemer med vertikalsyncen.
100uF vil jeg umiddelbart foreslå.

--
Ulrik Smed
Aarhus, Denmark