DC/DC step-up converter - Page 2

Re: DC/DC step-up converter

Øv, max 40V out.
Ellers et godt bud.

Re: DC/DC step-up converter

-brug extern transistor..

Bo //

Re: DC/DC step-up converter

34060, side 10 i databladet, brug extern transistor, evt en MOSFET. Har
du overvejet hvad der sker, når man udlader kondensatoren. Kortslutter
man så konverterens udgang, eller laver du feedback fra en strømmåling
til deadtime?

Bo //

Re: DC/DC step-up converter

MC34060 ser ikke ud til at være RoHS kompatibel, så den er vist ikke egnet
til ny design.
Det er MC34063 derimod, og den er billiger og har mange secound-source.
Databladet for den viser også hvordan man brug extern transistor.

Jeg er faldet over dette lille design tool til MC34063, som andre måske også
kan have gælde af
http://www.nomad.ee/micros/mc34063a/index.shtml

Jeg havde faktisk tænkt mig bare at oplade min kondensator via en modstand,
der begrænser ladestrømmen, så min strømforsyning ikke bliver kortssluttet.

Re: DC/DC step-up converter

Jeg går ud fra at når der på nogle typnumre står, at den indeholder bly,
må det vel være sådan at der, hvor der ikke står "bly" er den blyfri.
Ellers er det lidt underligt med så mange forskellige varianter. Har du
spurgt dem?

Husk lige på at den IKKE er en pwm arkitektur, men en pulsskipper. Det
betyder at spektret for "snavs" på udgangen ikke er veldefineret, og
specielt ved lav belastning indeholder mange lavfrekvente komponenter,
der er svære/umulige at filtrere. Jeg opgav den for mange år siden til
at forsyne analog elektronik med.

Bo //

Re: DC/DC step-up converter

Induktions baseret:
http://pdfserv.maxim-ic.com/en/ds/MAX668-MAX669.pdf

Pænt pynt i stuen:

Re: DC/DC step-up converter

Er det en kreds du har erfaring med?

Maxim har en del kredse, der kunne løse opgaven, men jeg er i tvivl om hvad
"man bruger".
Jeg her ikke så gode erfaringer med Maxim som leverandør. Der er sjældent
secound-source på kredsene, og leveringstiderne er lange (i øjebligget ofte
10-15 uger på ting, der normalt er standard).

Re: DC/DC step-up converter

Desværre nej

Har mest erfaring emd "switch down". SG3524 eksempelvis - tussegammel
men kan bringes til snar hvad som helt. Kræver dog en del eksterne
komponenter.

LT1074 er desværre kun stepdown svjh.

Pænt pynt i stuen: